Approaching Students in Higher Education Governance: Introduction to the Special Issue

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Minksová Lenka
dc.contributor.author Pabian Petr
dc.date.accessioned 2016-11-14T08:18:57Z
dc.date.available 2016-11-14T08:18:57Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 1358-3883
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66357
dc.description.abstract This article introduces the special issue of Tertiary Education and Management dedicated to the positions and roles of students in higher education governance. Students are today recognized as being the “major stakeholder” in higher education, but their actual participation in governance has largely failed to attract the attention of scholars. The aim of this special issue is therefore to address this omission by providing research-based portraits of students’ involvement in higher education governance in five European countries. In this introduction, we present our conceptual framework by outlining four models of higher education governance and introduce the five articles on the selected countries that constitute the core of this special issue. eng
dc.format p. 183-189 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Routledge eng
dc.relation.ispartof Tertiary Education and Management, volume 17, issue: 3 eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject governance eng
dc.subject student experience eng
dc.subject higher education policy/development eng
dc.subject vládnutí cze
dc.subject studující cze
dc.subject vysokoškolská politika cze
dc.title Approaching Students in Higher Education Governance: Introduction to the Special Issue eng
dc.title.alternative Přístupy ke studujícím ve vládnutí vysokému školství: úvod ke zvláštnímu číslu cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Role studujících ve vládnutí vysokému školství je sice jednoznačně uznávána, ale nebyla jí dosud věnována dostatečná pozornost. V tomto textu proto představujeme pět textů na toto téma, které vznikly z mezinárodního výzkumného projektu. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.obd 39856339


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet