Dopravní inteligence pro automatizaci železniční dopravy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Drdla, Pavel
dc.contributor.author Vicherek, Tomáš
dc.date.accessioned 2013-05-06T08:23:52Z
dc.date.available 2013-05-06T08:23:52Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier Univerzitní knihovna (archiv) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/49179
dc.description.abstract Disertační práce se zabývá postupy pro určení koleje, kterou má vlak použít, a času, kdy má být automaticky postavena vlaková cesta. Pro výběr koleje je použito především Značkovacího algoritmu, po propočtu jízdních dob a určení časových oken vyhrazení kolejových úseků jsou odhalovány a řešeny konflikty. Řešení konfliktu může mít několik variant, vzniká tedy strom scénářů výhledové dopravy. Z bezkonfliktních scénářů je následně vybrán ten dle účelové funkce nejvhodnější, na základě něj jsou automaticky stavěny vlakové cesty. Navrhnuté obecně použitelné metody jsou ověřovány na trati Ostrava ? Přerov. Studovány jsou také algoritmy perspektivní funkce Navádění vlaků do bezkonfliktních, energeticky optimálních tras. cze
dc.format 177 s. cze
dc.format.extent 3901887 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights práce není přístupná cze
dc.subject teorie oken vyhrazení cze
dc.subject automatické stavění vlakových cest cze
dc.subject navádění vlaků cze
dc.subject řešení konfliktů cze
dc.subject řízení železniční dopravy cze
dc.subject blocking Time Theory eng
dc.subject automatic train route setting eng
dc.subject train guidance eng
dc.subject conflict solution eng
dc.subject railway traffic control eng
dc.title Dopravní inteligence pro automatizaci železniční dopravy cze
dc.title.alternative Traffic intelligence for automation of railway traffic control eng
dc.type disertační práce cze
dc.contributor.referee Krýže, Pavel
dc.contributor.referee Šotek, Karel
dc.contributor.referee Kršák, Emil
dc.date.accepted 2013 cze
dc.description.abstract-translated Thesis deals with methods for track choice, which should the train use, and a proper time of automatic train route setting. For track choice the Marking algorithm is used especially. After calculation of travel times and blocking time reservation, conflicts are detected and solved. Solution of the conflict may be done in more variants (scenarios of anticipated traffic), so the scenario tree is generated. From set of conflict-free scenarios the best one pursuant to objective function is chosen. According to train paths of this best scenario of anticipated traffic, train routes are automatically set. Proposed, generic methods are verified on railway line Ostrava ? Přerov. Algorithms for perspective function for train guidance to conflict-free, energy-optimized train paths are also studied. eng
dc.description.department Katedra technologie a řízení dopravy cze
dc.thesis.degree-discipline Technologie a management v dopravě a telekomunikacích cze
dc.thesis.degree-name Ph.D. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D27769
dc.thesis.degree-program Technika a technologie v dopravě a spojích cze
dc.description.defence Prezentace doktorské dizertační práce Přečtení posudků Odpovědi na připomínky oponentů Rozprava Tajné hlasování Vyhlášení výsledku tajného hlasování cze
dc.identifier.stag 21725 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account