Digitální knihovnaUPCE
 

Dopravní inteligence pro automatizaci železniční dopravy

Disertační práce

Abstrakt

Disertační práce se zabývá postupy pro určení koleje, kterou má vlak použít, a času, kdy má být automaticky postavena vlaková cesta. Pro výběr koleje je použito především Značkovacího algoritmu, po propočtu jízdních dob a určení časových oken vyhrazení kolejových úseků jsou odhalovány a řešeny konflikty. Řešení konfliktu může mít několik variant, vzniká tedy strom scénářů výhledové dopravy. Z bezkonfliktních scénářů je následně vybrán ten dle účelové funkce nejvhodnější, na základě něj jsou automaticky stavěny vlakové cesty. Navrhnuté obecně použitelné metody jsou ověřovány na trati Ostrava ? Přerov. Studovány jsou také algoritmy perspektivní funkce Navádění vlaků do bezkonfliktních, energeticky optimálních tras.

Rozsah stran

177 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

práce není přístupná

Název akce

ISBN

Studijní obor

Technologie a management v dopravě a telekomunikacích

Studijní program

Technika a technologie v dopravě a spojích

Signatura tištěné verze

D27769

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (archiv)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

teorie oken vyhrazení, automatické stavění vlakových cest, navádění vlaků, řešení konfliktů, řízení železniční dopravy, blocking Time Theory, automatic train route setting, train guidance, conflict solution, railway traffic control

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced