Teaching listening using authentic materials

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Černá, Monika cze
dc.contributor.author Stránský, Jan
dc.date.accessioned 2010-10-01T16:14:06Z
dc.date.available 2010-10-01T16:14:06Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/37455
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá vyučováním poslechu s porozuměním s použitím autentických materiálů. Teoretická část práce se skládá ze tří kapitol. V první kapitole jsou popsány role poslechu v různých přístupech k vyučování cizího jazyka se zaměřením na komunikativní vyučování jazyka, v jehož kontextu je používání autentických materiálů diskutováno. Druhá kapitola se zabývá problematikou vyučování poslechu s porozuměním a popisuje důvody k poslechu v reálném životě, různé poslechové dovednosti (tzv. listening micro-skills), náročnost a proces poslechu, různé typy poslechu a sekvenci lekce zaměřené na poslech. Závěrečná část teoretické části práce se zabývá autentickými materiály. Je podána definice autentických materiálů, jejich charakteristika, typy a argumenty pro nebo proti jejich používání ve výuce angličtiny. Praktická část je založena na vytvoření před-poslechových a poslechových aktivit s autentickými nahrávkami. Pro každou nahrávku jsou vytvořeny a ohodnoceny dva typy aktivit s různou úrovní obtížnosti pro ilustraci toho, že autentické materiály jsou vhodné pro výuku studentů s různou úrovní komunikativní kompetence v angličtině. cze
dc.format 50 s. cze
dc.format.extent 664513 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject poslech s porozuměním cze
dc.subject autentické materiály cze
dc.subject vlastně vytvořené aktivity cze
dc.subject listening comprehension eng
dc.subject authentic materials eng
dc.subject self-designed activities eng
dc.title Teaching listening using authentic materials eng
dc.title.alternative Učení poslechu s použítím autentických materiálů cze
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Křížová, Věra cze
dc.date.accepted 2010 cze
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with using authentic listening materials for teaching listening comprehension. The theoretical part consists of three chapters. In the first chapter, various roles of listening in different approaches are described with the focus on the Communicative Language Teaching, in which context the use of authentic materials is discussed. The second chapter is concerned with the issue of teaching listening comprehension, describing reasons to listen in the real life, listening micro-skills, difficulties and process of listening, various types of listening, and the sequence of the listening lesson. The last chapter of the theoretical part deals with authentic materials. There is given a definition of authentic material, their characteristics, types, and arguments approving or disapproving of their use in ELT. The practical part is based on designing pre and while- listening activities with authentic recordings. For each recording, two types of excercises with different diffuclty are created and evaluated in order to illustrate that authentic listening materials are suitable for students with various levels of communicative competence in English. eng
dc.description.department Katedra anglistiky a amerikanistiky cze
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk - specializace v pedagogice cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D22990 cze
dc.identifier.signature D22990
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet