Studijní obor:Anglický jazyk - specializace v pedagogice
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá vyučováním poslechu s porozuměním s použitím autentických materiálů. Teoretická část práce se skládá ze tří kapitol. V první kapitole jsou popsány role poslechu v různých přístupech k vyučování cizího jazyka se zaměřením na komunikativní vyučování jazyka, v jehož kontextu je používání autentických materiálů diskutováno. Druhá kapitola se zabývá problematikou vyučování poslechu s porozuměním a popisuje důvody k poslechu v reálném životě, různé poslechové dovednosti (tzv. listening micro-skills), náročnost a proces poslechu, různé typy poslechu a sekvenci lekce zaměřené na poslech. Závěrečná část teoretické části práce se zabývá autentickými materiály. Je podána definice autentických materiálů, jejich charakteristika, typy a argumenty pro nebo proti jejich používání ve výuce angličtiny. Praktická část je založena na vytvoření před-poslechových a poslechových aktivit s autentickými nahrávkami. Pro každou nahrávku jsou vytvořeny a ohodnoceny dva typy aktivit s různou úrovní obtížnosti pro ilustraci toho, že autentické materiály jsou vhodné pro výuku studentů s různou úrovní komunikativní kompetence v angličtině.