dc.contributor.advisor |
Maruna, Zdeněk |
|
dc.contributor.author |
Chovanec, František
|
|
dc.date.accessioned |
2009-07-03T11:59:47Z |
|
dc.date.available |
2009-07-03T11:59:47Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/34124 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce představuje návrh čtyřnápravového řídicího vozu pro regionální železniční dopravu, který je doplněn zábranami a pískovacím zařízením. Vůz je konstruován pro maximální provozní rychlost 120 km/h. Podvozky byly navrženy s použitím kolébkové koncepce, s ojničkovým vedením dvojkolí a s dvojitým svislým vypružením šroubovitými válcovými pružinami. Řešení zábran je provedeno čelním pluhem na skříni vozidla a menšími zábranami na rámu podvozku. V problematice pískování je práce zaměřena na možnosti umístění zásobníků písku na vozidle a na návrh vhodného uchycení pískovací hubice k ložiskové skříni. |
cze |
dc.format |
82 s. |
|
dc.format.extent |
4894993 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
control carriage |
eng |
dc.subject |
kinematic vehicle gauge |
eng |
dc.subject |
body |
eng |
dc.subject |
bogie frame |
eng |
dc.subject |
axle box housing |
eng |
dc.subject |
plough |
eng |
dc.subject |
sandblaster |
eng |
dc.subject |
řídicí vozy |
cze |
dc.subject |
kinematické obrysy |
cze |
dc.subject |
vozové skříně |
cze |
dc.subject |
rámy podvozku |
cze |
dc.subject |
ložiskové skříně |
cze |
dc.subject |
zábrany |
cze |
dc.subject |
pískování |
cze |
dc.title |
Návrh podvozku řídicího vozu pro regionální dopravu |
cze |
dc.title.alternative |
Design of control carriage bogie for regional transport |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Janda, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2009 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is about design of four-axle control car for regional transport. It contains plough and sandblaster. The car is designed for maximum operating speed 120 km/h. The bogies are using cradle conception, clearance-free lemniskaten guide and double vertical suspension by helical coiled springs. Solvent of plough is going in two ways: autopercussive plough on body and small ploughs on bogie frame. As for being sandblaster: Thesis is solving where to located sand boxes in the carriage and try to designed optimal gripping of sand outlet to axle box housing. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky-Kolejová vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D20831 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |