Návrh podvozku řídicího vozu pro regionální dopravu
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2009
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Diplomová práce představuje návrh čtyřnápravového řídicího vozu pro regionální železniční dopravu, který je doplněn zábranami a pískovacím zařízením. Vůz je konstruován pro maximální provozní rychlost 120 km/h. Podvozky byly navrženy s použitím kolébkové koncepce, s ojničkovým vedením dvojkolí a s dvojitým svislým vypružením šroubovitými válcovými pružinami. Řešení zábran je provedeno čelním pluhem na skříni vozidla a menšími zábranami na rámu podvozku. V problematice pískování je práce zaměřena na možnosti umístění zásobníků písku na vozidle a na návrh vhodného uchycení pískovací hubice k ložiskové skříni.
Rozsah stran
82 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Dopravní prostředky-Kolejová vozidla
Studijní program
Dopravní inženýrství a spoje
Signatura tištěné verze
D20831
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
control carriage, kinematic vehicle gauge, body, bogie frame, axle box housing, plough, sandblaster, řídicí vozy, kinematické obrysy, vozové skříně, rámy podvozku, ložiskové skříně, zábrany, pískování