Tato diplomová práce na téma Vzdělávání a rozvoj pracovníků v automobilovém závodě ŠKODA AUTO a.s. se zabývá systémy a formami vzdělávání zaměstnanců společnosti se zaměřením na e-Learning. Cílem této práce je analýza jednotlivých oblastí vzdělávání s možností využití nových metod vzdělávání v podniku ŠKODA AUTO a.s. První kapitola se věnuje definici řízení lidských zdrojů a jednotlivým personálním činnostem. Druhá kapitola se zaměřuje na pojetí a postavení vzdělávání a rozvoje v systému personální práce. Popisuje systematické vzdělávání pracovníků v organizaci a metody vzdělávání. Ve třetí kapitole je uvedena základní charakteristika společnosti ŠKODA AUTO a.s. a její současný stav. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na oblasti vzdělávání a studia ve firmě, popisuje a analyzuje možnost využití e-Learningu v jednotlivých oblastech vzdělávání podniku. V závěru jsou zhodnoceny první poznatky a zkušenosti z nové formy studia ve společnosti ŠKODA AUTO a.s. včetně námětů a doporučení pro jejich řešení.
The thesis titled „Education and Development of Employees in Automobile Company SKODA AUTO a.s.‘‘ describes the systems and forms of education of the employees of the company with focus on e-Learning. The goal of the thesis is to analyze individual areas of education with a possibility of utilization of new methods of education in SKODA AUTO a.s. The first chapter deals with definition of management of human resources and individual personnel activities. The second chapter is focused on perception and position of education and development in the personnel system. The third chapter includes basic characteristics of SKODA AUTO a.s. company and description of current status. The fourth chapter deals with areas of education and development in the company, and describes and analyzes an opportunity to utilize e-Learning in individual areas of education within the company. The conclusion of the thesis includes evaluation of initial findings and experience derived from the new methods of education in SKODA AUTO a.s., including the suggestions and recommendations for further implementation.