Studijní obor:Technologie a management v dopravě a telekomunikacích: Technologie
Abstrakt:
Disertační práce se zabývá analýzou současného stavu vědeckého i praktického poznání v oblasti přístupnosti přestupních uzlů v ČR i v zahraničí. Analyzuje metodické přístupy k navrhování bezbariérového prostředí ve vybraných evropských zemích a v Japonsku, které v různé míře aplikují přístupy Universálního Designu. Disertační práce se věnuje přestupním uzlům se společným nástupištěm hrana ? hrana v regionální, příměstské i vysokorychlostní dopravě. Tato nástupiště v domácí legislativě nemají oporu v přípravné ani v projekční fázi. Výstupem řešení disertační práce je ?Metodika integrální přístupnosti přestupních uzlů?, zohledňující nejen samotné prostředí terminálů veřejné dopravy, ale i související aspekty vyplývající z dopravních, územně-technických a stavebně-technických vazeb okolí. Návaznost funkčních ploch ovlivňuje výslednou úroveň přístupnosti i finanční náročnost vyvolaných úprav.