Vocabulary Development in English - Focus on Dyslexic Learners

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Zitková, Helena
dc.contributor.author Semonská, Petra
dc.date.accessioned 2022-07-02T04:55:33Z
dc.date.available 2022-07-02T04:55:33Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022-03-30
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/80014
dc.description.abstract This diploma thesis deals with vocabulary development in the English language, focusing on dyslexic pupils in a regular class at an elementary school. It is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with the education of pupils with specific learning difficulties in the Czech Republic, introduces types of specific learning difficulties, describes dyslexia, explores its causes, and describes its manifestations in English language learning. The last chapter of the theoretical part is devoted to vocabulary development in English from a linguistic point of view, and the difficulties students with dyslexia may face. Last but not least, the paper mentions several teaching approaches, methods, techniques, and principles that can be applied when working with dyslexic pupils. The practical part is carried out using qualitative research, which focuses on two dyslexic learners in the seventh grade. The analyses of vocabulary development activities observed in the lessons constitute the core of the practical part. Based on the analyses results, certain modifications of the activities, designed to provide learners with more opportunities to develop their vocabularies, are suggested.Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky slovní zásoby v anglickém jazyce, a to specificky u žáků s dyslexií v běžné třídě základní školy. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vzděláváním žáků se specifickými poruchami učení v České republice, představuje typy specifických poruch učení, popisuje dyslexii, zkoumá její příčiny a popisuje její projevy ve výuce anglického jazyka. Poslední kapitola teoretické části je věnována rozvoji slovní zásoby v angličtině nejen z lingvistického hlediska, ale také s ohledem na obtíže, se kterými se žáci s dyslexií mohou potýkat. V neposlední řadě práce zmiňuje několik výukových přístupů, metod, technik a zásad, které lze využít při práci se studenty s dyslexií. Praktická část je provedena pomocí kvalitativního výzkumu, který se zaměřuje na dva žáky s dyslexií v sedmé třídě. Jádro praktické části tvoří rozbory aktivit zaměřených na rozvoj slovní zásoby, které byly pozorovány v hodinách. Na základě výsledků analýzy jsou navrženy určité úpravy aktivit, které mají žákům poskytnout více příležitostí k rozvoji slovní zásoby. eng
dc.format 145 s.
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject rozvoj slovní zásoby cze
dc.subject výuka angličtiny cze
dc.subject dyslexie cze
dc.subject specifické poruchy učení cze
dc.subject vocabulary development eng
dc.subject English language teaching eng
dc.subject dyslexia eng
dc.subject specific learning difficulties eng
dc.title Vocabulary Development in English - Focus on Dyslexic Learners eng
dc.title.alternative Rozvoj slovní zásoby v anglickém jazyce - zaměřeno na žáky s dyslexií cze
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Reimannová, Irena
dc.date.accepted 2022-06-01
dc.description.abstract-translated Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky slovní zásoby v anglickém jazyce, a to specificky u žáků s dyslexií v běžné třídě základní školy. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vzděláváním žáků se specifickými poruchami učení v České republice, představuje typy specifických poruch učení, popisuje dyslexii, zkoumá její příčiny a popisuje její projevy ve výuce anglického jazyka. Poslední kapitola teoretické části je věnována rozvoji slovní zásoby v angličtině nejen z lingvistického hlediska, ale také s ohledem na obtíže, se kterými se žáci s dyslexií mohou potýkat. V neposlední řadě práce zmiňuje několik výukových přístupů, metod, technik a zásad, které lze využít při práci se studenty s dyslexií. Praktická část je provedena pomocí kvalitativního výzkumu, který se zaměřuje na dva žáky s dyslexií v sedmé třídě. Jádro praktické části tvoří rozbory aktivit zaměřených na rozvoj slovní zásoby, které byly pozorovány v hodinách. Na základě výsledků analýzy jsou navrženy určité úpravy aktivit, které mají žákům poskytnout více příležitostí k rozvoji slovní zásoby. cze
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Učitelství anglického jazyka cze
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Učitelství anglického jazyka cze
dc.description.defence Diplomantka krátce představilasvoji práci a odpověděla na otázky v posudcích. Její vystoupení bylo na vysoké odborné a jazykové úrovni. komise se shodla na hodnocení C. cze
dc.identifier.stag 43574
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet