Hodnocení odporu z jízdy obloukem s využitím simulačních výpočtů jízdy kolejového vozidla

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Michálek, Tomáš
dc.contributor.author Králík, Martin
dc.date.accessioned 2022-03-14T08:41:40Z
dc.date.available 2022-03-14T08:41:40Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2021-08-27
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/78875
dc.description.abstract Práce se zabývá vlivem změny konstrukčních parametrů vozidla a dráhy na jízdní odpor z oblouku. Série simulací v prostředí Simpack sleduje pokles rychlosti vozidla při průjezdu obloukem, ze které se určí jízdní odpor, i veličiny charakterizující pohyb dvojkolí. Výsledek jízdního odporu se mj. porovnává s hodnotou "wear number", generovanou samotným simulačním programem. Pro možné porovnání vlivu jednotlivých parametrů se zavádí pojem regresní koeficient. Nechybí ani teoretická část rozboru jízdy dvojkolí obloukem, vzniku skluzových rychlostí a silového působení. Jsou zde uvedeny empirické vztahy, které se používají pro určení velikosti jízdního odporu, a přehled konstrukčních opatření vozidel vhodných pro jízdu oblouky malých poloměrů. cze
dc.format 79 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject jízdní odpor z oblouku cze
dc.subject simulace cze
dc.subject Simpack cze
dc.subject konstrukční parametry vozidla cze
dc.subject regresní koeficient cze
dc.subject wear number cze
dc.subject running resistence in a curve eng
dc.subject simulation eng
dc.subject Simpack eng
dc.subject vehicle construction parameters eng
dc.subject regression coefficient eng
dc.subject wear number eng
dc.title Hodnocení odporu z jízdy obloukem s využitím simulačních výpočtů jízdy kolejového vozidla cze
dc.title.alternative The evaluation of the running resistance in curves using the simulation calculating of the railway vehicle run eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Hora, Miroslav
dc.date.accepted 2022-02-07
dc.description.abstract-translated The work deals with the problem of how the vehicle and the track construction parameters changes influence the running resistance in curves. Sequence of simulations in the Simpack environment examines the decrease of the vehicle rapidity during the curve pass. The drop of the vehicle rapidity defines the running resistance and the other dimensions that characterise the axle and the wheels movement. The result of the resistance is compared with the wear number, that is generated by the simulation program. For the possible comparison of different parameters influence a regression coefficient has been applied. There is also a theoretical part of passing the curve analysis, skidding speed occurance and the force impact. There are empiric relations mentioned that are used to define running resistance. Also there is a summary of construction arrangements of the vehicles suitable for passing the small curves. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky: Kolejová vozidla cze
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-program Dopravní inženýrství a spoje cze
dc.description.defence Student přednesl obhajobu své diplomové práce ve vhodném rozsahu. Student zodpověděl otázky vedoucího i oponenta práce. Zkušební komise měla další připomínky a dotazy k práci, na které student reagoval a odpovídal. Zkušební komise měla několik výhrad k prezentované práci, z čehož vylývá hodnocení obhajoby. cze
dc.identifier.stag 41706
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet