dc.contributor.advisor |
Michálek, Tomáš |
|
dc.contributor.author |
Králík, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2022-03-14T08:41:40Z |
|
dc.date.available |
2022-03-14T08:41:40Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.date.submitted |
2021-08-27 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/78875 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá vlivem změny konstrukčních parametrů vozidla a dráhy na jízdní odpor z oblouku. Série simulací v prostředí Simpack sleduje pokles rychlosti vozidla při průjezdu obloukem, ze které se určí jízdní odpor, i veličiny charakterizující pohyb dvojkolí. Výsledek jízdního odporu se mj. porovnává s hodnotou "wear number", generovanou samotným simulačním programem. Pro možné porovnání vlivu jednotlivých parametrů se zavádí pojem regresní koeficient. Nechybí ani teoretická část rozboru jízdy dvojkolí obloukem, vzniku skluzových rychlostí a silového působení. Jsou zde uvedeny empirické vztahy, které se používají pro určení velikosti jízdního odporu, a přehled konstrukčních opatření vozidel vhodných pro jízdu oblouky malých poloměrů. |
cze |
dc.format |
79 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
jízdní odpor z oblouku |
cze |
dc.subject |
simulace |
cze |
dc.subject |
Simpack |
cze |
dc.subject |
konstrukční parametry vozidla |
cze |
dc.subject |
regresní koeficient |
cze |
dc.subject |
wear number |
cze |
dc.subject |
running resistence in a curve |
eng |
dc.subject |
simulation |
eng |
dc.subject |
Simpack |
eng |
dc.subject |
vehicle construction parameters |
eng |
dc.subject |
regression coefficient |
eng |
dc.subject |
wear number |
eng |
dc.title |
Hodnocení odporu z jízdy obloukem s využitím simulačních výpočtů jízdy kolejového vozidla |
cze |
dc.title.alternative |
The evaluation of the running resistance in curves using the simulation calculating of the railway vehicle run |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Hora, Miroslav |
|
dc.date.accepted |
2022-02-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work deals with the problem of how the vehicle and the track construction parameters changes influence the running resistance in curves. Sequence of simulations in the Simpack environment examines the decrease of the vehicle rapidity during the curve pass. The drop of the vehicle rapidity defines the running resistance and the other dimensions that characterise the axle and the wheels movement. The result of the resistance is compared with the wear number, that is generated by the simulation program. For the possible comparison of different parameters influence a regression coefficient has been applied. There is also a theoretical part of passing the curve analysis, skidding speed occurance and the force impact. There are empiric relations mentioned that are used to define running resistance. Also there is a summary of construction arrangements of the vehicles suitable for passing the small curves. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Kolejová vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své diplomové práce ve vhodném rozsahu. Student zodpověděl otázky vedoucího i oponenta práce.
Zkušební komise měla další připomínky a dotazy k práci, na které student reagoval a odpovídal. Zkušební komise měla několik výhrad k prezentované práci, z čehož vylývá hodnocení obhajoby. |
cze |
dc.identifier.stag |
41706 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |