dc.contributor.advisor |
Kovárník, Jaroslav |
|
dc.contributor.author |
Jelínková, Ilona
|
|
dc.date.accessioned |
2021-06-07T08:46:54Z |
|
dc.date.available |
2021-06-07T08:46:54Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.date.submitted |
2021-04-21 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/77637 |
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na financování vysokých škol v České republice. V první kapitole je popsána struktura školství v České republice a stupně vzdělávací soustavy, důraz je kladen na vysoké školství. Následně je popsáno financování vysokých škol, hlavní pozornost je věnována veřejným vysokým školám. V práci jsou uvedeny změny za posledních deset let jak ve financování škol, tak i statistika počtu studentů na VŠ. Pro konkrétní příklad financování a statistky studentů jsou analyzovány tři vybrané školy. Poslední část je zaměřena na financování vysokých škol ve vybraných zemích. |
cze |
dc.format |
73 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vzdělávací systém |
cze |
dc.subject |
financování vysokých škol |
cze |
dc.subject |
veřejné vysoké školy |
cze |
dc.subject |
porovnání financí |
cze |
dc.subject |
dotace |
cze |
dc.subject |
příspěvky |
cze |
dc.subject |
educational system |
eng |
dc.subject |
financing of universities |
eng |
dc.subject |
public universities |
eng |
dc.subject |
comparison of financing. subsidies |
eng |
dc.subject |
contributions |
eng |
dc.title |
Financování vysokých škol v České republice |
cze |
dc.title.alternative |
Financing of Universities in the Czech Republic |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2021-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the way of financing universities and colleges in the Czech Republic. In the first chapter, there is a description of the system of education in the Czech Republic and various levels of education with a particular focus on universities and colleges. The next part describes the way of financing universities and colleges, especially the public ones. The thesis includes changes in the last ten years with respect to the way of financing the schools as well as the statistics of the number of students at universities and colleges. Three particular schools have been analysed to give an example of their financing and the number of students. The last part of the thesis focuses on the way of financing colleges in selected countries. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Veřejná ekonomika a správa: Veřejná ekonomika |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cze |
dc.description.defence |
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Financování vysokých škol v České republice. Cílem práce je analyzovat proces financování vysokých škol v České republice a provést komparaci se zahraničím. Práce se zabývá financováním veřejných i soukromých vysokých škol.
Otázky dle posudku vedoucího bakalářské práce:
1. Obrázky č. 11, 16 a 21 uvádějí počty studentů na sledovaných univerzitách. Je z nich patrné, že zatímco ČZU a JAMU mají víceméně stabilní počty studentů, u UPCE je zřetelný poměrně značný pokles počtu studentů, a to v zásadě u všech fakult s výjimkou fakulty zdravotnických studií. Čím si tento vývoj vysvětlujete?
2. I přes pokles počtu studentů je ale u UPCE (dle tabulky č. 9) zřetelný nárůst průměrné částky na jednoho studenta. Jak byste vysvětlila tento trend?
3. Jaký je Váš názor na skutečnost, že na špičce žebříčku prestižních univerzit se nachází univerzity jako Princeton, Harvard nebo Yale, kde ale studenti musí platit školné? Myslíte, že by se tento způsob financování měl zavést i v ČR a proč?
Otázky komise:
1. Na základě čeho jste vybírala vysoké školy pro analýzu?
2. Jak jste určila školné, které uvádíte ve své bakalářské práci?
3. Z jakého důvodu jste neprezentovala kapitolu ''porovnání se zahraničím'', kterou uvádíte ve své práci a jaké má provázání se zbytkem obsahu BP?
Studentka na otázky odpověděla. |
cze |
dc.identifier.stag |
41143 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |