A Safety Regulatory Framework for Certification and Authorization Process of Self-Driving Cars: Experience from European Railways

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Filip, Aleš cze
dc.contributor.author Rispoli, Francesco cze
dc.contributor.author Capua, Roberto cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:54:18Z
dc.date.available 2021-05-15T18:54:18Z
dc.date.issued 2020 eng
dc.identifier.isbn 978-981-14-8593-0 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77428
dc.description.abstract Safety improvement represents a key driver in the development of self-driving cars (SDCs). It is currently assumed that safety of SDCs should be approximately at the same level achieved by trains or airplanes. For example, the European Railway Traffic Management System (ERTMS) which oversees train speed and stopping position is compliant with a Tolerable Hazard Rate (THR) of 10-9/h/train. To guarantee this high level of safety, it is necessary to have a clearly defined regulatory framework for certification and safety approval process for SDCs with Automatically Commanded Steering Functions (ACSF). Nevertheless, many car manufacturers are relying on extensive experimental campaigns to demonstrate the achievable level of safety. This paper describes a framework for certification of SDCs based on the experience of the ERTMS authorisation process adopted for train control in Europe and accepted world-wide. This framework is built on a so-called Common Safety Method for Risk Assessment (CSM-RA) that was originally set up for management of significant safety changes in a railway system. Furthermore, the CSM Design Targets are introduced to harmonise safety requirements for SDCs with ACSF. We believe that a synergy between train and car automation leveraging on the safety primacy of the ERTMS and the mass market potential of cars is a stimulus to achieve the highest safety standards at lower costs. eng
dc.format p. 3943-3950 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Research Publishing Services eng
dc.relation.ispartof Proceedings of the 30th European Safety and Reliability Conference and the 15th Probabilistic Safety Assessment and Management Conference eng
dc.rights open access eng
dc.subject automated car driving eng
dc.subject certification eng
dc.subject CSM-RA eng
dc.subject ERTMS eng
dc.subject RAMS eng
dc.subject risk assessment eng
dc.subject standardization eng
dc.subject certifikace cze
dc.subject CSM-RA cze
dc.subject ERTMS cze
dc.subject RAMS cze
dc.title A Safety Regulatory Framework for Certification and Authorization Process of Self-Driving Cars: Experience from European Railways eng
dc.title.alternative Bezpečnostní regulační rámec pro proces certifikace a schválení samořiditelných automobilů: zkušenosti z evropských železnic cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Zvyšování bezpečnosti představuje klíčovou hnací sílu ve vývoji samořiditelných automobilů (SDC). V současné době se předpokládá, že bezpečnost SDC by měla být přibližně na stejné úrovni jako bezpečnost při cestování vlaky nebo letadly. Například evropský systém řízení železničního provozu (ERTMS), který dohlíží na rychlost a zastavení vlaku, je v souladu s tolerovatelnou četností nebezpečí (THR) 10-9 / h / vlak. Aby byla zaručena tato vysoká úroveň bezpečnosti, je nutné mít jasně definovaný regulační rámec pro proces certifikace a schválení bezpečnosti pro SDC s automatickými funkcemi řízení (ACSF). Mnoho výrobců automobilů se nicméně spoléhá na rozsáhlé experimentální kampaně s cílem prokázat dosažitelnou úroveň bezpečnosti. Tento článek popisuje rámec pro certifikaci SDC na základě zkušeností z procesu schvalování systému ERTMS, který byl použit pro řízení vlaků v Evropě a akceptován celosvětově. Tento rámec je postaven na tzv. společné bezpečnostní metodě pro posuzování rizik (CSM-RA), která byla původně vytvořena pro řízení významných bezpečnostních změn v železničním systému. Dále byly použity v rámci CSM cíle bezpečnosti návrhu, které harmonizují bezpečnostní požadavky pro SDC s ACSF. Věříme, že synergie mezi automatizací vlaků a automobilů, která využívá prvenství ERTMS v bezpečnosti a potenciál automobilů na hromadném trhu, je podnětem k dosažení nejvyšších bezpečnostních standardů při nižších nákladech. cze
dc.event 30th European Safety and Reliability Conference, ESREL 2020 (01.11.2020 - 05.11.2020, Benátky) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.3850/978-981-14-8593-0 eng
dc.relation.publisherversion https://www.rpsonline.com.sg/proceedings/esrel2020/pdf/4397.pdf eng
dc.project.ID EF17_049/0008394/Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans) eng
dc.identifier.obd 39885601 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet