Service quality of the urban public transport companies and sustainable city logistics

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Chocholáč, Jan cze
dc.contributor.author Sommerauerová, Dana cze
dc.contributor.author Hyršlová, Jaroslava cze
dc.contributor.author Kučera, Tomáš cze
dc.contributor.author Hruška, Roman cze
dc.contributor.author Machalík, Stanislav cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:13:03Z
dc.date.available 2021-05-15T18:13:03Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 2391-5439 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/76997
dc.description.abstract The issue of sustainable city logistics has steadily been developed over the last decades. Urban public transport companies can make a significant contribution to the concept of sustainable city logistics. The customers’ perception and satisfaction regarding urban public transport companies can be associated with the increased use of their services. The preference for urban public transport reduces the use of individual car transport, which is linked to the environmental pillar of sustainability. For the customers, the level of the provided service is very important. The article is focused on the evaluation of the outcomes from the primary research concerning the service quality performed by the urban public transport companies in the Hradec-Pardubice residential agglomeration. The goal lies in identifying gaps in service quality. The method used in this article is representative primary research. The primary research was carried out in the form of structured personal interviews with a representative sample of respondents. Selected statistical methods were used to evaluate the data. The results are discussed in the context of published research studies. Research in this article found that respondents are more satisfied with the quality of services performed by the urban public transport companies, but the perception of individual service quality factors varies from one user group to another. The research also confirms a different perceptions regarding customer care and comfort by different age groups of respondents. The article implies that public transport companies should pay attention to setting fare prices for different groups of passengers. eng
dc.format p. 86-97 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Open Engineering, volume 10, issue: 1 eng
dc.rights open access (CC BY 4.0) eng
dc.subject sustainable city logistics eng
dc.subject passenger transport eng
dc.subject urban public transport eng
dc.subject public transport company eng
dc.subject public transportation service quality eng
dc.subject udržitelná city logistika cze
dc.subject osobní doprava cze
dc.subject městská hromadná doprava cze
dc.subject dopravní podnik cze
dc.subject kvalita služeb veřejné dopravy cze
dc.title Service quality of the urban public transport companies and sustainable city logistics eng
dc.title.alternative Kvalita služeb podniků zajišťujících městskou hromadnou dopravu a udržitelná city logistika cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated V posledních desetiletích je kontinuálně řešena problematika udržitelné city logistiky. Podniky zabezpečující městskou hromadnou dopravu mohou významně přispět ke konceptu udržitelné city logistiky. Vnímání a spokojenost zákazníků se službami podniků zabezpečujících městskou hromadnou dopravu může být spojeno se zvýšeným využíváním jejich služeb. Upřednostňování městské hromadné dopravy snižuje využívání individuální automobilové dopravy, která je spojena s environmentálním pilířem udržitelnosti. Pro zákazníky je úroveň poskytovaných služeb velmi důležitá. Článek je zaměřen na vyhodnocení výsledků primárního výzkumu týkajícího se kvality služeb, které poskytují podniky zabezpečující městskou hromadnou dopravu v Hradecko-pardubické aglomeraci. Cíl spočívá v identifikaci mezer v poskytované kvalitě služeb. Metoda použitá v tomto článku je reprezentativní primární výzkum. Primární výzkum byl proveden formou strukturovaných osobních rozhovorů s reprezentativním vzorkem respondentů. K vyhodnocení dat byly použity vybrané statistické metody. Výsledky jsou diskutovány v kontextu publikovaných výzkumných studií. Výzkum v tomto článku prokázal, že respondenti jsou spokojeni s kvalitou služeb poskytovaných podniky zabezpečujícími městskou hromadnou dopravu, ale vnímání jednotlivých faktorů kvality služeb se u jednotlivých skupin uživatelů liší. Výzkum také potvrzuje odlišné vnímání zákaznického servisu a komfortu u různých věkových skupin respondentů. Tento článek naznačuje, že podniky zabezpečující městskou hromadnou dopravu by měly věnovat větší pozornost stanovování cen jízdného pro různé skupiny cestujících. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.1515/eng-2020-0010 eng
dc.relation.publisherversion https://www.degruyter.com/view/journals/eng/10/1/article-p86.xml eng
dc.identifier.wos 000519196900001
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85080075850
dc.rights.license https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ *
dc.identifier.obd 39883227 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet