Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Mandysová, Petra |
|
dc.contributor.author |
Hrouzková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2020-09-16T14:17:16Z |
|
dc.date.available |
2020-09-16T14:17:16Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.date.submitted |
2020-06-12 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/76119 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na posouzení zdravotnické gramotnosti u pacientů s bolestí prostřednictvím předběžné verze dotazníku The Newest Vital SignTM (Powers et al., 2010; Weiss et al., 2005). Práce se dělí na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části práce je popsaná problematika zdraví, zdravotnické gramotnosti, nástrojů hodnotících zdravotnickou gramotnost, bolesti a současného stavu zdravotnické gramotnosti u pacientů s bolestí. Průzkumná část se zabývá kvantitativním šetřením, které si stanovuje za cíl zhodnotit zdravotnickou gramotnost u pacientů s bolestí pomocí dotazníku The Newest Vital SignTM (Powers et al., 2010; Weiss et al., 2005). Z průzkumného šetření vyplynulo, že nadpoloviční většina respondentů má adekvátní úroveň zdravotnické gramotnosti, negativně je ale ovlivňována věkem. |
cze |
dc.format |
68 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
zdravotnická gramotnost |
cze |
dc.subject |
hodnotící nástroje zdravotnické gramotnosti |
cze |
dc.subject |
zdraví |
cze |
dc.subject |
bolest |
cze |
dc.subject |
health literacy |
eng |
dc.subject |
assessment tools of health literacy |
eng |
dc.subject |
health |
eng |
dc.subject |
pain |
eng |
dc.title |
Zdravotnická gramotnost u pacientů s bolestí |
cze |
dc.title.alternative |
Health literacy in patients with pain |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Brothánková, Pavlína |
|
dc.date.accepted |
2020-09-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on the assessment of medical literacy in patients with pain through a preliminary version of The Newest Vital SignTM (Powers et al., 2010; Weiss et al., 2005). The thesis is divided into theoretical and research part. The theoretical part of the thesis describes the issues of health, medical literacy, tools to assess medical literacy, pain and the current state of medical literacy in patients with pain. The exploratory part deals with a quantitative survey, which aims to evaluate health literacy in patients with pain using the questionnaire The Newest Vital SignTM (Powers et al., 2010; Weiss et al., 2005). The survey showed that an absolute majority of respondents have an adequate level of health literacy, but it is negatively influenced by age. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta zdravotnických studií |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Ošetřovatelská péče v interních oborech |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Ošetřovatelství |
cze |
dc.description.defence |
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Proč byli zařazeni pacienti, kteří měli za posledních sedm dní v ošetřovatelské dokumentaci záznam bolesti?
2. Zajímala jste se, zda mají respondenti bolest v průběhu výzkumného šetření? Mohlo by to ovlivnit výsledky?
3. Jaká konkrétní doporučení byste navrhla zdravotnickým pracovníkům v přístupu k pacientům s omezenou gramotností při hodnocení a léčbě bolesti?
Obhajoba diplomové práce s prezentací velmi dobrá. |
cze |
dc.identifier.stag |
40388 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|