Ovladatelnost třínápravového autobusu při zvýšeném rychlostním limitu odlehčení 3. nápravy z 30 km/h na 62 km/h.

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Jilek, Petr
dc.contributor.author Uhlíř, Petr
dc.date.accessioned 2020-04-08T10:08:43Z
dc.date.available 2020-04-08T10:08:43Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2019-05-17
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/75281
dc.description.abstract Předmětem bakalářské práce je ověření ovladatelnosti třínápravového autobusu složeného z jedné části, a to při navýšení rychlostního limitu odlehčení aktivně řízené vlečené třetí nápravy z 30 km/h na 62 km/h. Teoretická část popisuje základní definici pohybů vozidla, ale také rozdělení a druhy řídících ústrojí. Následuje velmi důležitý popis kinematiky a dynamiky pohybu vozidla z pohledu zatáčení. V poslední řadě pak hodnocení ovladatelnosti vozidel. Praktická část obsahuje experiment zahrnující měření s následným ohodnocením vlivu navýšení rychlosti. S vozidlem byla provedena ustálená jízda v kruhu, skokové natočení volantem a dvojitá změna jízdního pruhu. Vše bylo realizováno alespoň ve dvou jízdních nastaveních pro komplexnější porovnání. V závěru bylo uskutečněno subjektivní hodnocení vozidla v reálném provozu. cze
dc.format 50 s., 3 s. příl.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject ovladatelnost vozidla cze
dc.subject stabilita vozidla cze
dc.subject řízená třetí náprava cze
dc.subject odlehčení třetí nápravy cze
dc.subject vehicle manoeuverability eng
dc.subject vehicle stability eng
dc.subject steered third axle eng
dc.subject unloading third axle eng
dc.title Ovladatelnost třínápravového autobusu při zvýšeném rychlostním limitu odlehčení 3. nápravy z 30 km/h na 62 km/h. cze
dc.title.alternative The manoeuverability of three-axle bus at increased speed limit for unloading of 3rd axle from 30 km/h to 62 km/h. eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.date.accepted 2020-02-20
dc.description.abstract-translated The subject of the bachelor thesis is verification of manoeuverability of a three-axle bus consisting of one part, with increased the speed limit for unloading of actively controlled towed third axle from 30 km/h to 62 km/h. The theoretical part describes the basic definition of vehicle movements and classification and types of different steering mechanisms. Consequently, a very important description of the kinematics and dynamics vehicle movement from the point of view of turning is explained. Lastly, the vehicle manoeuverability evaluation are mentioned. The practical part contains the experimental measurements includig evaluation of the speed increase effect. With the vehicle were done tests at stable driving in circle, sudden steering-angle change, double lane change. All of tests were realized minimally at two running setting for complex comparisons. In the end, subjective evaluation in real vehicle operation was realized. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky: Silniční vozidla cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-program Dopravní technologie a spoje cze
dc.description.defence Student přednesl obhajobu své bakalářské práce, zodpověděl všechny otázky z posudku vedoucího práce a přesvědčivě reagoval na všechny dotazy členů komise. cze
dc.identifier.stag 37431
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet