dc.contributor.advisor |
Jilek, Petr |
|
dc.contributor.author |
Uhlíř, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2020-04-08T10:08:43Z |
|
dc.date.available |
2020-04-08T10:08:43Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.date.submitted |
2019-05-17 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/75281 |
|
dc.description.abstract |
Předmětem bakalářské práce je ověření ovladatelnosti třínápravového autobusu složeného z jedné části, a to při navýšení rychlostního limitu odlehčení aktivně řízené vlečené třetí nápravy z 30 km/h na 62 km/h.
Teoretická část popisuje základní definici pohybů vozidla, ale také rozdělení a druhy řídících ústrojí. Následuje velmi důležitý popis kinematiky a dynamiky pohybu vozidla z pohledu zatáčení. V poslední řadě pak hodnocení ovladatelnosti vozidel.
Praktická část obsahuje experiment zahrnující měření s následným ohodnocením vlivu navýšení rychlosti. S vozidlem byla provedena ustálená jízda v kruhu, skokové natočení volantem a dvojitá změna jízdního pruhu. Vše bylo realizováno alespoň ve dvou jízdních nastaveních pro komplexnější porovnání. V závěru bylo uskutečněno subjektivní hodnocení vozidla v reálném provozu. |
cze |
dc.format |
50 s., 3 s. příl. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ovladatelnost vozidla |
cze |
dc.subject |
stabilita vozidla |
cze |
dc.subject |
řízená třetí náprava |
cze |
dc.subject |
odlehčení třetí nápravy |
cze |
dc.subject |
vehicle manoeuverability |
eng |
dc.subject |
vehicle stability |
eng |
dc.subject |
steered third axle |
eng |
dc.subject |
unloading third axle |
eng |
dc.title |
Ovladatelnost třínápravového autobusu při zvýšeném rychlostním limitu odlehčení 3. nápravy z 30 km/h na 62 km/h. |
cze |
dc.title.alternative |
The manoeuverability of three-axle bus at increased speed limit for unloading of 3rd axle from 30 km/h to 62 km/h. |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2020-02-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of the bachelor thesis is verification of manoeuverability of a three-axle bus consisting of one part, with increased the speed limit for unloading of actively controlled towed third axle from 30 km/h to 62 km/h.
The theoretical part describes the basic definition of vehicle movements and classification and types of different steering mechanisms. Consequently, a very important description of the kinematics and dynamics vehicle movement from the point of view of turning is explained. Lastly, the vehicle manoeuverability evaluation are mentioned.
The practical part contains the experimental measurements includig evaluation of the speed increase effect. With the vehicle were done tests at stable driving in circle, sudden steering-angle change, double lane change. All of tests were realized minimally at two running setting for complex comparisons. In the end, subjective evaluation in real vehicle operation was realized. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní technologie a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své bakalářské práce, zodpověděl všechny otázky z posudku vedoucího práce a přesvědčivě reagoval na všechny dotazy členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
37431 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |