The economic value of library services for children: The case of the Czech public libraries

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Stejskal, Jan cze
dc.contributor.author Hájek, Petr cze
dc.contributor.author Rehak, Tomas cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T13:25:32Z
dc.date.available 2020-03-19T13:25:32Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 0740-8188 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/75202
dc.description.abstract Public support of library services must be targeted towards children because these services play a key role in their development. However, no prior research has investigated the value of public library services for children. Specifically, earlier studies evaluated the value of public libraries as a whole, without considering library services for different stakeholders. The fact that children are not autonomous economic agents is another problem to address. These barriers can be overcome by using the contingent valuation method with parents/caregivers as the subjects queried and children used as the objects in this study. Thus, the economic value of library services for children can be obtained to support managerial decisions on services specifically designed for children. More precisely, this study is unique in that it develops a contingent valuation methodology for estimating the value of children's library services based on adults' willingness to allocate a proportion of municipal budgets. Both users and non-users were surveyed to verify the proposed methodology empirically. The results show that the perceived effectiveness (ratio between perceived benefits and costs) of children's library services is 11.2 (11.2 units of benefits for each unit invested) in Czech public libraries compared with 4.3 for a library as a whole. This finding confirms the essential role of children's library services, implying that public libraries should offer a broader selection of children's books and other services. The study also shows that the value of children's library services depends on the age, education and economic structure of the adults queried. In addition, their satisfaction with library services is another important determinant, indicating that public libraries can influence the perceived benefits of children's library services. eng
dc.format p. 100963 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Elsevier Science BV eng
dc.relation.ispartof Library & Information Science Research, volume 41, issue: 3 eng
dc.rights open access (CC BY-NC-ND 4.0) eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ *
dc.subject willingness eng
dc.subject impact eng
dc.subject book eng
dc.subject age eng
dc.title The economic value of library services for children: The case of the Czech public libraries eng
dc.title.alternative Ekonomická hodnota knihovnických služeb pro děti: Případ českých veřejných knihoven cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Veřejná podpora knihovnických služeb musí být zaměřena na děti, protože tyto služby hrají klíčovou roli v jejich rozvoji. Žádný předchozí výzkum však nezkoumal hodnotu veřejných knihovnických služeb pro děti. Konkrétně dřívější studie hodnotily hodnotu veřejných knihoven jako celku, aniž by zvažovaly knihovnické služby pro různé zúčastněné strany. Skutečnost, že děti nejsou autonomními ekonomickými subjekty, je dalším problémem, který je třeba řešit. Tyto překážky lze překonat pomocí metody podmíněného oceňování s rodiči / pečovateli jako dotázanými subjekty a dětmi použitými jako objekty. Ekonomickou hodnotu knihovnických služeb pro děti tak lze získat na podporu manažerských rozhodnutí o službách specificky určených pro děti. Přesněji řečeno, tato studie je jedinečná v tom, že vyvíjí metodiku případného oceňování pro odhad hodnoty knihovnických služeb pro děti na základě ochoty dospělých přidělit část veřejných rozpočtů. Uživatelé i neuživatelé byli dotazováni, aby empiricky ověřili navrhovanou metodiku. Výsledky ukazují, že vnímaná efektivita (poměr mezi vnímanými výhodami a náklady) služeb dětských knihoven je 11,2 (11,2 jednotek přínosů pro každou investovanou jednotku) v českých veřejných knihovnách ve srovnání se 4,3 pro knihovnu jako celek. Toto zjištění potvrzuje zásadní úlohu knihovnických služeb pro děti, z čehož vyplývá, že veřejné knihovny by měly nabízet širší výběr dětských knih a dalších služeb. Studie také ukazuje, že hodnota služeb dětských knihoven závisí na věku, vzdělání a ekonomické struktuře dotazovaných dospělých. Spokojenost s knihovními službami je navíc dalším důležitým určujícím faktorem, který naznačuje, že veřejné knihovny mohou ovlivnit vnímané přínosy knihovnických služeb pro děti. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1016/j.lisr.2019.100963 eng
dc.relation.publisherversion https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0740818819300428?via%3Dihub eng
dc.identifier.wos 000478712000004 eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85068545443
dc.identifier.obd 39884065 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access (CC BY-NC-ND 4.0) Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access (CC BY-NC-ND 4.0)

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet