Diplomová práce se zabývá možnostmi studia studentů s tělesným postižením na vysokých školách v České republice se zaměřením na Univerzitu Pardubice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je členěna do 5 kapitol. První kapitola se věnuje historickým souvislostem a současným možnostem studia studentů se SVP, včetně legislativního ukotvení. Následující kapitola definuje zdravotní postižení, největší pozornost je věnována tělesnému postižení, konkrétně DMO. Třetí kapitola je zaměřená na inkluzivní vzdělávání v České republice i v zahraničí. Další kapitola se autorka zabývá metodickými materiály a servisními opatřeními pro studenty se SVP, kde jsou jednotlivé kompenzace podrobně popsány. Poslední kapitolou a přechodem do praktické části je Meta analýza dostupných výzkumů vztahujících se k tématu.
Empirická část diplomové práce je zpracována kvalitativní metodologií. Pro primární metodu sběru dat bylo využito hloubkových polo strukturovaných rozhovorů. Výsledky praktické části jsou uvedeny ve shrnutí výsledků výzkumné části, ze které vyplývají doporučení pro praxi.