dc.contributor.advisor |
Černá, Monika |
|
dc.contributor.author |
Röhrichová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-18T10:43:55Z |
|
dc.date.available |
2019-06-18T10:43:55Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019-04-01 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/73760 |
|
dc.description.abstract |
The diploma thesis deals with motivational strategies in lower-secondary English classes in the learner-centred context. The paper is divided into two parts, theoretical and practical. Within the theoretical part, learner-centeredness and its factors are outlined, motivational theories in psychology and education are provided and subsequently, models of motivation within second language acquisition are discussed. Lastly, the theoretical part discusses motivational strategies within the process model of motivation and defines motivational strategies which are in accordance with learner-centeredness and which are suitable for lower-secondary English learners. The research in the practical part is conducted in the form of a case study. The aim of the research is to find out whether the teacher uses the defined motivational strategies, what strategies she uses and how she uses them. Moreover, the aim is to find out how the teacher and the learners perceive these strategies. Three research methods are used in the study: observation, interview and focus groups. The collected data are summarized, analysed and compared. |
eng |
dc.format |
84 s. |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výuka zaměřená na žáka |
cze |
dc.subject |
motivace |
cze |
dc.subject |
motivační strategie |
cze |
dc.subject |
model motivace |
cze |
dc.subject |
případová studie |
cze |
dc.subject |
výuka anglického jazyka |
cze |
dc.subject |
learner-centeredness |
eng |
dc.subject |
motivation |
eng |
dc.subject |
motivational strategies |
eng |
dc.subject |
process model of motivation |
eng |
dc.subject |
case study |
eng |
dc.subject |
English language teaching |
eng |
dc.title |
Towards learner-centeredness: Motivational strategies in Lower-secondary English classes |
eng |
dc.title.alternative |
Motivační strategie jako prostředek ke zvýšení míry learner-centeredness v hodinách angličtiny na druhém stupni základní školya vnižších třídách víceletých gymnázií |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Zitková, Helena |
|
dc.date.accepted |
2019-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tato diplomová práce se zabývá motivačními strategiemi pro výuku anglického jazyka na druhém stupni základní školy a v nižších třídách víceletých gymnázií v kontextu tzv. learner-centeredness (výuky zaměřené na žáka). Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je nejprve shrnut koncept výuky zaměřené na žáka a její faktory, dále se práce zaměřuje na motivační teorie v psychologii a vzdělávání. Následně jsou diskutovány modely motivace v procesech učení se cizímu jazyku. V závěru teoretické části jsou diskutovány motivační strategie rámci modelu, který pohlíží na motivaci jako na proces a jsou definovány ty motivační strategie, které jsou v souladu s výukou zaměřenou na žáka a jsou vhodné pro žáky staršího školního věku. Výzkum v praktické části je realizován jako případová studie, která má za cíl zjistit, zda zkoumaný učitel využívá definované motivační strategie ve výuce angličtiny, jaké strategie využívá a jakým způsobem. Mimoto, cílem studie je také zjistit, jak tyto strategie vnímá učitel a jak je vnímají žáci. V případové studii jsou využity tři výzkumné techniky: pozorováni, rozhovor a ohniskové skupiny. Sesbíraná data jsou nakonec shrnuta, analyzována a navzájem porovnána. |
cze |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D39042 |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.description.defence |
Studentka představila svoji DP a vyjádřila se uspokojivě k připomínkám a otázkám vzneseným v posudcích. Avšak některé obsahové nedostatky nebylo možné v rámci obhajoby odstranit, proto komise potvrdila hodnocení E |
cze |
dc.identifier.stag |
37287 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |