dc.contributor.author |
Mařík, Roman
|
cze |
dc.contributor.author |
Mařík, Ondřej
|
cze |
dc.contributor.author |
Mařík, Tomáš
|
cze |
dc.date.accessioned |
2019-05-22T08:52:02Z |
|
dc.date.available |
2019-05-22T08:52:02Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-1-5386-7280-8 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/72911 |
|
dc.description.abstract |
Military ATM systems represents important part of air traffic control systems in the national and international airspace of Europe. In the light of the need for the increasingly efficient use of limited airspace, it is gradually transformed into the conditions of integrated civil-military air traffic management, both nationally and internationally, in which the civilian commercial sector creates unprecedented pressure to prioritize civilian airspace use and civilian air traffic management. Military A TM systems that have been developed so far as parallel versions of civilian ATM systems, partially adapted to the specific efforts of military air forces, have led to a gradual reduction of their scope and efficiency gains while reducing costs. The methods and practical possibilities of this seemingly contradictory approach are described in this text, many of these methods were implemented in practice in the national conditions of the Czech Republic and at international level of air traffic control and can therefore be considered appropriate to meet the requirements imposed on them. |
eng |
dc.format |
p. 172-177 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) |
eng |
dc.relation.ispartof |
2018 Second World Conference on Smart Trends in Systems, Security and Sustainability (WorldS4) |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.subject |
ATM |
eng |
dc.subject |
ATC |
eng |
dc.subject |
flight data |
eng |
dc.subject |
radar data |
eng |
dc.subject |
processing |
eng |
dc.subject |
optimization |
eng |
dc.subject |
remote tower |
eng |
dc.subject |
ATM |
cze |
dc.subject |
ATC |
cze |
dc.subject |
letová data |
cze |
dc.subject |
radarová data |
cze |
dc.subject |
zpracování |
cze |
dc.subject |
optimalizace |
cze |
dc.subject |
věž se vzdáleným řízením |
cze |
dc.title |
Modern Military ATM Systems and their Optimalization in Integrated Civil and Military ATC |
eng |
dc.title.alternative |
Moderní vojenské ATM systémy |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Vojenské systémy ATM představují v současné době významnou součást systémů zajišťujících služby řízení letového provozu v národním a mezinárodním vzdušném prostoru Evropy. Ten je s ohledem na potřeby stále efektivnějšího využití omezeného vzdušného prostoru jak v národním a mezinárodním měřítku postupně transformován do podmínek integrovaného civilně-vojenského řízení letového provozu v němž civilní komerční sektor vytváří bezprecedentní tlak na prioritizaci civilního využití vzdušného prostoru a civilního řízení letového provozu. Vojenské systémy ATM budované doposud jako paralelní verze civilních ATM systémů částečně přizpůsobené specifickým potřebám vojenských letectev tento vývoj nutí k postupné redukci svého rozsahu a zvyšování efektivity při současném snižování nákladů. Metody a praktické možnosti tohoto zdánlivě protichůdného přístupu jsou popsány v tomto textu, přičemž řada z těchto metod je již v praxi realizována jak v národních podmínkách ČR i na mezinárodní úrovni a lze je tedy považovat za vhodné, ke splnění na ně kladených požadavků. |
cze |
dc.event |
2018 Second World Conference on Smart Trends in Systems, Security and Sustainability (WorldS4) (30.10.2018 - 31.10.2018, Londýn) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.doi |
10.1109/WorldS4.2018.8611571 |
eng |
dc.relation.publisherversion |
https://ieeexplore.ieee.org/document/8611571 |
eng |
dc.project.ID |
SGS_2018_022/Moderní metody modelování, síťových a databázových systémů a webových aplikací v praxi |
eng |
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-85062090664 |
|
dc.identifier.obd |
39882196 |
eng |