Analysis of Functioning of the Regional Brand Vysočina Regional Product in the Globalized Environment

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Kožená, Marcela cze
dc.contributor.author Brodský, Martin cze
dc.date.accessioned 2019-05-22T08:45:48Z
dc.date.available 2019-05-22T08:45:48Z
dc.date.issued 2018 eng
dc.identifier.isbn 978-80-8154-249-7 eng
dc.identifier.issn 2454-0943 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/72856
dc.description.abstract In the present days, there are many customers, who prioritize regional products. There are numerous reasons for this decision, greater trust in the quality of these products, support for local businesses, or an attempt to promote a given region. Regional labelling can help develop tourism in a given region, especially if it is a protected land area not affected by industrialization. However, the small businesses find themselves in a difficult situation to succeed in today's globalized market environment. The goal of this paper is to analyse how the regional label of Vysočina regionální produkt (Vysočina Regional Product) operates and to present proposals for developing this label using suitable marketing tools in the globalized environment. Labels have many important functions, for example, they help customers identify a product manufacturer or can provide positive or negative motivation to purchase a product, etc. The corporate goal is to represent a specific quality of products and services by the brand, causing return of satisfied customers, and thus ensure further business. Currently, there are dozens of regional labels in the Czech Republic; VYSOČINA regionální produkt®, is one of them. Compared to a number of other regional products, this brand also faces numerous problems, as these mostly small companies do not have sufficient funds and therefore are not able to promote their products. In this paper, a comparison of selected regional brands was conducted, including a customer questionnaire and a proposal for the use of marketing tools to ensure further development of the Vysočina regional product label. eng
dc.format p. 632-639 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Žilinská univerzita eng
dc.relation.ispartof Globalization and Its Socio-Economics Consequences. 18th International Scientific Conference : proceedings eng
dc.rights open access eng
dc.subject regional product eng
dc.subject globalization eng
dc.subject labelling eng
dc.subject company eng
dc.subject customer eng
dc.subject regionální produkt cze
dc.subject globalizace cze
dc.subject značení cze
dc.subject podnik cze
dc.subject zákazník cze
dc.title Analysis of Functioning of the Regional Brand Vysočina Regional Product in the Globalized Environment eng
dc.title.alternative Analýza fungování regionální značky Vysočina regionální produkt v globalizovaném prostředí cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated V současné době mnoho zákazníků dává přednost regionálním produktům. Pro toto rozhodnutí existuje mnoho důvodů, větší důvěra v jakost těchto produktů, podpora místních podniků nebo podpora regionů. Regionální značení může napomáhat rozvoji cestovního ruchu v daném regionu, zejména v chráněných oblastech bez industrializace. Malé podniky se však často nacházejí v obtížné situaci, aby uspěly v dnešním globalizovaném prostředí. Cílem tohoto příspěvku je analyzovat působení regionální značky Vysočina regionální produkt (Vysočina regionální produkt) a také předložit návrhy na rozvoj této značky pomocí vhodných marketingových nástrojů v globalizovaném prostředí. cze
dc.event Globalization and its socio-economic consequences 2018 (10.10.2018 - 11.10.2018, Rajecké Teplice) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.relation.publisherversion https://ke.uniza.sk/sites/default/files/content_files/ii_part_final_0.pdf eng
dc.project.ID SGS_2018_018/Digitální ekonomie eng
dc.identifier.obd 39881887 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet