Web-based CSR communication in post-communist countries

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Tetřevová, Liběna cze
dc.contributor.author Paták, Michal cze
dc.contributor.author Kyrylenko, Iryna cze
dc.date.accessioned 2019-05-22T08:26:00Z
dc.date.available 2019-05-22T08:26:00Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 1350-4851 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/72686
dc.description.abstract In this survey, we investigate the level of web-based CSR communication in selected post-communist countries. Our objective was to identify, analyse and evaluate the scope of web-based CSR communication and the structure of CSR activities communicated by the TOP 100 companies based in the Czech Republic and Ukraine. On the basis of content analysis of the websites of the 100 most important companies (according to level of revenue) based in each of these countries, we can state that the level of their web-based CSR communication is comparable. It does however correspond to the generally low level of CSR communication in post-communist countries. Apart from corporate websites, another popular channel of communication is social networks, in particular Facebook. As far as the scope of CSR activities communicated is concerned, companies based in the Czech Republic communicate an average of 19 and companies based in Ukraine communicate an average of 18 of the 39 monitored activities. TOP 100 companies operating in these countries communicate economic and environmental responsibility activities in the greatest scope and on the contrary, ethical responsibility activities the least. eng
dc.format p. 866-871 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Applied Economics Letters, volume 26, issue: 10 eng
dc.rights embargoed access eng
dc.subject corporate social responsibility eng
dc.subject CSR web communication eng
dc.subject Czech Republic eng
dc.subject Ukraine eng
dc.subject společenská odpovědnost firem cze
dc.subject CSR web komunikování cze
dc.subject Česká republika cze
dc.subject Ukrajina cze
dc.title Web-based CSR communication in post-communist countries eng
dc.title.alternative CSR web komunikování v postkomunistických zemích cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated V tomto výzkumu zkoumáme úroveň CSR web komunikování ve vybraných postkomunistických zemích. Naším cílem bylo identifikovat, analyzovat a zhodnotit rozsah CSR web komunikování a strukturu komunikovaných CSR aktivit TOP 100 firem sídlících v České republice a Ukrajině. Na základě obsahové analýzy webových stránek 100 nejvýznamnějších firem (podle velikosti tržeb) sídlících v každé z těchto zemí můžeme konstatovat, že úroveň jejich CSR web komunikování je srovnatelná. Odpovídá však obecně nízké úrovni CSR komunikování v postkomunistických zemích. Oblíbeným komunikačním kanálem jsou kromě firemních webových stránek také sociální sítě, zejména Facebook. Co se týká rozsahu komunikovaných CSR aktivit, firmy sídlící v České republice komunikují v průměru 19 a firmy sídlící na Ukrajině v průměru 18 ze sledovaných 39 aktivit. V největším rozsahu TOP 100 firmy působící v obou těchto zemích komunikují aktivity ekonomické a environmentální odpovědnosti, naopak v nejmenším rozsahu aktivity etické odpovědnosti. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1080/13504851.2018.1508866 eng
dc.relation.publisherversion https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13504851.2018.1508866 eng
dc.project.ID SGS_2018_003/Moderní postupy v oblastech environmentálního inženýrství a hodnotového managementu eng
dc.identifier.wos 000461701400014
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85051990495
dc.identifier.obd 39882729 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet