The evaluation of the service quality performed by the rail passenger transport carriers on the Prague – Ostrava region route: primary marketing research

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Chocholáč, Jan cze
dc.contributor.author Trpišovský, Martin cze
dc.contributor.author Kudláčková, Nina cze
dc.date.accessioned 2019-05-22T07:54:46Z
dc.date.available 2019-05-22T07:54:46Z
dc.date.issued 2018 eng
dc.identifier.issn 1822-296X eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/72416
dc.description.abstract The article is focused on the presentation of the outcomes from the primary marketing research concerning the service quality performed by the rail passenger transport carriers on the Prague – Ostrava region route, which is main long distance rail line with in market competition in the Czech Republic. Historically it was operated by the Czech national carrier, former incumbent České dráhy (Czech Railways Company). Since 2011 it is opened to the competition of two competitors as RegioJet entered the market, soon afterwards in 2012 third competitor joined the passenger railway market on this route – LEO Express. The research aims to analyze the quality as perceived by the passengers comparing the service experience during the journey with all three aforementioned carriers. The primary marketing research was carried out in the form of structured personal questioning, where the analyzed criterions were ticket prices, carriage convenience, customer service and the train staff behavior during the journey, tidiness of carriage interiors, frequency of offered connections and the refreshment offer during the journey. The evaluation and discussion of the outcomes are included in the article. eng
dc.format p. 246-251 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Kaunas University of Technology eng
dc.relation.ispartof Transport Means : proceedings of the international scientific conference eng
dc.rights open access eng
dc.subject quality of service eng
dc.subject public transport eng
dc.subject railway passenger transport eng
dc.subject marketing research eng
dc.subject kvalita služby cze
dc.subject veřejná doprava cze
dc.subject železniční osobní doprava cze
dc.subject marketingový výzkum cze
dc.title The evaluation of the service quality performed by the rail passenger transport carriers on the Prague – Ostrava region route: primary marketing research eng
dc.title.alternative Hodnocení kvality služeb poskytovaných dopravci v rámci železniční osobní dopravy na trase Praha - region Ostrava: primární marketingový výzkum cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Článek je zaměřen na prezentaci výsledků primárního marketingového výzkumu, týkajícího se kvality služeb poskytovaných dopravci v rámci železniční osobní dopravy na trase Praha - region Ostrava, která je hlavní dálkovou železniční tratí z hlediska tržní konkurence v České republice. Historicky ji provozoval český národní dopravce - České dráhy, a.s. Od roku 2011 je otevřena konkurenci, kdy společnost RegioJet vstoupila na tento trh, a brzy poté v roce 2012 vstoupila na trh také společnost LEO Express. Cílem marketingového výzkumu je analyzovat kvalitu služeb poskytovanou dopravci, kterou vnímají cestující, a porovnat ji u všech třech uvedených dopravců. Primární marketingový výzkum byl prováděn ve formě strukturovaného dotazníkového šetření, kde analyzovaná kritéria byla: ceny jízdného, pohodlí (komfort) při přepravě, zákaznický servis a chování vlakového personálu během přepravy, čistota interiérů vozů, četnost nabízených spojení a nabídka občerstvení během přepravy. Hodnocení a diskuse výsledků jsou uvedeny v článku. cze
dc.event 22nd international scientific conference TRANSPORT MEANS 2018 (03.10.2018 - 05.10.2018, Trakai) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85055531724
dc.identifier.obd 39880942 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet