dc.contributor.author |
Chocholáč, Jan
|
cze |
dc.date.accessioned |
2019-05-22T04:16:54Z |
|
dc.date.available |
2019-05-22T04:16:54Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-80-245-2216-6 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/72255 |
|
dc.description.abstract |
The purpose of this paper is to analyse and compare some marketing strategies of direct marketing from the perspective of retail chains in the Pardubice region in selected period. Direct marketing is one of the most popular forms of communication mix used by retail chains in the Czech Republic, although prospectuses of each retail chain are very different. The aim of this paper is to compare and analyse prospectuses used by selected retail chains in the Pardubice region and imply some innovation for management of direct marketing strategies used by retail chains. |
eng |
dc.format |
p. 93-102 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
Oeconomica |
eng |
dc.relation.ispartof |
Proceedings of the 5th International Conference Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.subject |
communication mix |
eng |
dc.subject |
direct marketing |
eng |
dc.subject |
retail chain |
eng |
dc.subject |
komunikační mix |
cze |
dc.subject |
přímý marketing |
cze |
dc.subject |
maloobchodní řetězec |
cze |
dc.title |
A comparative analysis of direct marketing strategies used by retail chains in the Pardubice Region |
eng |
dc.title.alternative |
Komparativní analýza strategií přímého marketingu využívaných maloobchodními řetězci v regionu Pardubice |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Cílem článku je analyzovat a porovnat marketingové strategie přímého marketingu z hlediska maloobchodních řetězců v pardubickém regionu ve vybraném období. Přímý marketing je jednou z nejoblíbenějších forem komunikačního mixu používaného maloobchodními řetězci v České republice, ačkoliv letáky každého maloobchodního řetězce jsou velmi odlišné. Cílem tohoto článku je porovnat a analyzovat letáky používané vybranými maloobchodními řetězci v pardubickém regionu a definovat některé inovace pro řízení strategií přímého marketingu používaných maloobchodními řetězci. |
cze |
dc.event |
Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability 2017 (25.05.2017 - 26.05.2017, Praha) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.doi |
10.18267/pr.2017.svo.2216.6 |
eng |
dc.identifier.wos |
000427316100008 |
|
dc.identifier.obd |
39878842 |
eng |