dc.contributor.advisor |
Schmidová, Eva |
|
dc.contributor.author |
Ondráček, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2018-06-14T06:14:47Z |
|
dc.date.available |
2018-06-14T06:14:47Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.date.submitted |
2018-05-15 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/71161 |
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce je zaměřena na zjištění chování dvoufázové oceli, zejména na dynamickou pevnost a vliv rychlosti deformace. Zkoumaná ocel byla feriticko-martenzitická.
V teoretické části je uveden přehled vysokopevných ocelí. Tyto oceli se používají pro bezpečnostní prvky karoserií silničních vozidel, kde zvyšují pasivní bezpečnost a zároveň snižují celkovou hmotnost vozidla.
V experimentální části byla provedena analýza mikrostruktury dvoufázové oceli. Základní materiál byl použit při statických a dynamických tahových zkouškách. Jednotlivé vzorky byly odebrány z vyrobeného výlisku podélníku automobilu. Indentační zkouškou tvrdosti byl zjištěn dosah a intenzita zpevnění po provedených statických a dynamických zkouškách. |
cze |
dc.format |
67 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dvoufázová ocel |
cze |
dc.subject |
vysokopevná ocel |
cze |
dc.subject |
bodový odporový svar |
cze |
dc.subject |
podélník automobilu |
cze |
dc.subject |
tepelně ovlivněná oblast |
cze |
dc.subject |
dynamická pevnost |
cze |
dc.subject |
deformační rychlost |
cze |
dc.subject |
indentační zkouška |
cze |
dc.subject |
dual-plase steel |
eng |
dc.subject |
high-strength steel |
eng |
dc.subject |
resistance spot weld |
eng |
dc.subject |
longitudinal part car |
eng |
dc.subject |
heat affected zone |
eng |
dc.subject |
dynamic strength |
eng |
dc.subject |
deformation speed |
eng |
dc.subject |
indentation test |
eng |
dc.title |
Studium dynamické pevnosti dvoufázové oceli pro autokaroserie |
cze |
dc.title.alternative |
Study of dynamic strength of dual-phase steel for body car |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2018-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis is focused on the detected behavior of two-phase steel, primarily on the dynamic strength and influence velocity of deformation. The tested steel was ferritic-martensitic.
In the theoretical part is instructing overview high-strength steels. These steels are used for safety parts of body road vehicles, where they increase passive safety and while lowering the total vehicle weight.
In the experimental part was analyzing the microstructure of two-phase steel. The base material was used in static and dynamic tensile tests. The individual samples were taken from the manufactured press longitudinal part car. The indentation test of hardness was detected range and intensity strengthening after the static and dynamic tests. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D37774 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své diplomové práce a reagoval na otázky z posudku a s mírnými zaváháními reagoval na doplňující otázky členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
35567 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |