Abstrakt:
Diplomová práce se věnuje analýze životních perspektiv dětí umístěných v dětském domově se školou. V teoretické části se prezentuje charakteristika životních perspektiv, problematika poruch chování, systém speciálně pedagogické péče o jedince s poruchami chování a zaměřuje se na biologické, psychologické a sociální charakteristiky adolescentního věku, do něhož děti Dětského domova se školou v Jihlavě, spadají.
Hlavním cílem diplomové práce je mapování životních perspektiv dětí, které mají uloženou ochrannou výchovu, uloženo ochranné opatření nebo nařízenou ústavní výchovu v Dětském domově se školou v Jihlavě. Výzkum má charakter kvalitativního výzkumu za využití triangulace výzkumných technik (obsahové analýzy, rozhovoru a pozorování). Výsledky obohatí teorii i praxi resocializační pedagogiky v analytickém kontextu tématu, kterým je analýza životních perspektiv dětí v etopedickém zařízení.