Indiáni, hraný film a kinematografie tzv. čtvrtého světa

Show simple item record

dc.contributor.author Šavelková, Lívia cze
dc.date.accessioned 2018-02-27T03:53:33Z
dc.date.available 2018-02-27T03:53:33Z
dc.date.issued 2017 cze
dc.identifier.issn 1805-2866 cze
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/70383
dc.description.abstract Předmětem tohoto příspěvku je pohled na sociální imaginaci indiána ve filmu. Utváření představ je pojato v historickém kontextu od počátku vzniku filmu na konci 19. století až po současnou tvorbu, jejímiž autory jsou také zástupci původních obyvatel Severní Ameriky. Text reflektuje téma dekolonizace mediální sféry ve vztahu k reprezentaci původních obyvatel a také diskutuje možné limity alternativ k hollywoodské produkci, zejména ve vztahu publika k specifikům estetiky a narativity současných tvůrců z řad původních obyvatel. cze
dc.format p. 36-44 cze
dc.language.iso cze cze
dc.relation.ispartof The Journal of Culture, volume 1, issue: 1 cze
dc.rights pouze v rřámci univerzity cze
dc.subject severoameričtí indiáni cze
dc.subject původní obyvatelé cze
dc.subject film cze
dc.subject stereotypy cze
dc.subject Native Americans eng
dc.subject indigenous peoples eng
dc.subject Fourth World Cinema eng
dc.subject film eng
dc.subject stereotypes eng
dc.title Indiáni, hraný film a kinematografie tzv. čtvrtého světa cze
dc.title.alternative Native Americans, Film, and the Fourth World Cinema Native Americans, Film, and the Fourth World Cinema eng
dc.type article cze
dc.description.abstract-translated The main aim of this paper is to describe social imaginations of „the Indian“ in a film. The construction of these images is offered in a historical context from the beginnings of the film in the 19th century to contemporary movies, often created by Norh American Indigenous filmmakers. The paper also deals with the theme of media decolonization of representation of the indigenous peoples of North America and discuss the potential limits of an alternative production to the one of Hollywood, such as audiences and their acceptance of specific indigenous aesthetics and narrativity of contemporary indigenous filmmakers. eng
dc.peerreviewed yes cze
dc.publicationstatus published cze
dc.relation.publisherversion cze
dc.identifier.obd 39880523 cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account