dc.contributor.author |
Zemanová, Barbora
|
cze |
dc.contributor.author |
Hojdová, Nikola
|
cze |
dc.date.accessioned |
2018-02-27T03:13:48Z |
|
dc.date.available |
2018-02-27T03:13:48Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
eng |
dc.identifier.issn |
2547-8818 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/70074 |
|
dc.description.abstract |
There are two research studies accomplished. First the article looks at the relevance of corporate social responsibility for engaging employees, including its impact on their motivation and engagement. This exploratory case study-based research aim is to prove that there is correlation between CSR and employee engagement in selected company. Aim of the second questionnaire is to determine the level of public awareness of the CSR concept generally and to rate the corporate social responsible attitude of companies operating in the Czech Republic. The results of own research are contrasted with worldwide results of consulting companies and other researchers. |
eng |
dc.format |
p. 144-153 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
SciencePark Research, Organization and Counseling |
eng |
dc.relation.ispartof |
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.subject |
CSR |
eng |
dc.subject |
Corporate Social Responsibility |
eng |
dc.subject |
Employee Engagement |
eng |
dc.subject |
Employee commitment |
eng |
dc.subject |
CSR |
cze |
dc.subject |
Společenská odpovědnost firem |
cze |
dc.subject |
angažovanost zaměstnanců |
cze |
dc.subject |
zapojení zaměstnanců |
cze |
dc.title |
Corporate Social Responsibility and Employee Engagement in Selected Region in the Czech Republic |
eng |
dc.title.alternative |
Společenská odpovědnost firem a angažovanost zaměstnanců ve vybraném regionu v České republice |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Provedeny jsou dvě výzkumné studie. Článek se nejprve zabývá vlivem uplatňování společenské odpovědnosti firem na zapojení zaměstnanců, včetně dopadu na jejich motivaci a angažovanost. Cílem prvního výzkumného šetření založeného na případové studii je dokázat, že existuje vztah mezi CSR a angažovaností zaměstnanců ve vybrané společnosti. Cílem druhého šetření je určit obecné povědomí veřejnosti o konceptu CSR a vyhodnotit vnímání veřejnosti míru odpovědnosti společensky odpovědných firem působících v České republice. Výsledky vlastního výzkumu jsou komparovány s celosvětovými výzkumy konzultačních společností a dalších výzkumných pracovníků. |
cze |
dc.event |
WC-BEM 2017 (6th World Conference on Business, Economics and Management) (04.05.2017 - 06.05.2017, Girne) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
dc.relation.publisherversion |
https://sproc.org/ojs/index.php/pntsbs/issue/view/196 |
eng |
dc.project.ID |
SGS_2017_022/Správa a management v prostředí průmyslové revoluce 4.0 |
eng |
dc.identifier.obd |
39880096 |
eng |