Initial imperfections of horizontal cylindrical shells on saddle supports

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Voltr, Ondřej cze
dc.contributor.author Paščenko, Petr cze
dc.date.accessioned 2018-02-27T02:37:36Z
dc.date.available 2018-02-27T02:37:36Z
dc.date.issued 2013 eng
dc.identifier.isbn 978-963-313-079-7 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/69787
dc.description.abstract The article is devoted to the influence of initial imperfections on the stability of laterally loaded cylindrical shells. The investigated structure is a simplified variant of the case of cylindrical shell (road tank) located on two saddle supports. The initial shape imperfections are created by pushing the saddle support into the shell. The new deformed shape is used as an imperfect shell in the following nonlinear analysis of stability. The main objective of the analysis is to find the reduction factor α depending on the change of geometric parameters of the numerical model (embracing angle 2ϑ, wall thickness t). The shell deformation around the saddle support is also monitored. Numerical analysis is carried out by means of a computer program COSMOS/M [1] based on the finite element method (FEM). eng
dc.format p. 77-82 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Budapest University of Technology and Economics eng
dc.relation.ispartof Proceedings of 30th International Colloquium on Advanced Manufacturing and Repair Technologies in Vehicle Industry eng
dc.rights open access eng
dc.subject cylindrical shell eng
dc.subject FEM eng
dc.subject initial imperfections eng
dc.subject loss of stability eng
dc.subject saddle support eng
dc.subject válcová skořepina, MKP, počáteční imperfekce, ztráta stability, sedlová podpora cze
dc.title Initial imperfections of horizontal cylindrical shells on saddle supports eng
dc.title.alternative Horizontální válcová skořepina s počáteční imperfekcí na sedlových podporách cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Článek se zabývá posouzením vlivu počáteční imperfekce na stabilitní únosnost příčně zatěžované válcové skořepiny. Zkoumaná konstrukce je zjednodušenou variantou případu válcové skořepiny (cisterny) uložené na dvou sedlových podporách. Počáteční tvarová imperfekce se nachází v blízkém okolí sedla a je uvažovaná jako stav předzatížení sedla od vlastní tíhy skořepiny a tíhy jejího obsahu. Sleduje se změna hodnoty tzv. redukčního faktoru α v závislosti na změně geometrických parametrů numerického modelu (úhel opásání 2ϑ, tloušťka stěny pláště skořepiny t). V souvislosti s měnícím se redukčním faktorem α je v tomto článku sledován také průběh deformace pláště skořepiny. Numerické analýzy jsou provedeny v počítačovém programu COSMOS/M [1], který je založen na metodě konečných prvků. cze
dc.event 30th International Colloquium on Advanced Manufacturing and Repair Technologies in Vehicle Industry (22.05.2013 - 24.05.2013, Visegrád) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.obd 39880528 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet