Měření a modelování adheze kola a kolejnice

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Voltr, Petr
dc.date.accessioned 2018-01-15T09:45:25Z
dc.date.available 2018-01-15T09:45:25Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/69718
dc.description.abstract Tato práce se zabývá adhezním kontaktem kola a kolejnice z pohledu teorie i experimentu. Předně je uveden souhrn dosavadních poznatků teorie valivého kontaktu kolo-kolejnice a přehled možností experimentálního vybavení pro jeho studium. Na tomto základě je utvořena metodika adhezních experimentů na kladkovém stavu v plném měřítku. Přenos tečných sil v kontaktu je vyjadřován pomocí adhezní charakteristiky, která je výstižným popisem podstatných jevů. Dále je uveden rozsáhlý rozbor modelů pro tentýž popis, zakončený zobecněním, které podporuje fyzikálně smysluplný pohled na celou problematiku a usnadňuje kombinování různých přístupů. Nakonec jsou představeny konkrétní výsledky vybraných adhezních experimentů, které byly provedeny v uplynulém období. cze
dc.format 122 s. + přílohy
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.subject adheze cze
dc.subject adhezní charakteristika cze
dc.subject kontakt kolo-kolejnice cze
dc.subject kladkový stav cze
dc.subject tření cze
dc.subject skluz cze
dc.subject adhesion en
dc.subject adhesion characteristic en
dc.subject wheel-rail contact en
dc.subject roller rig en
dc.subject friction en
dc.subject creepage en
dc.title Měření a modelování adheze kola a kolejnice cze
dc.title.alternative Measurement and modelling of wheel-rail adhesion en
dc.type habilitační práce cze
dc.date.accepted 21. 8. 2017
dc.description.abstract-translated The subject of the present thesis is the adhesion contact of wheel and rail in theoretical and experimental view. Firstly, a summary of current knowledge in wheel-rail rolling contact theory is given, followed by an overview of possibilities of equipment for its experimental investigation. On these grounds, a methodology of full-scale roller rig adhesion experiments is based. The transmission of tangential forces in the contact is expressed by means of adhesion characteristics, which make a fitting descripiton of the essential phenomena. Further, extensive analysis of possible models for the same description is made, resulting in a generalized interpretation that support a physically meanningful view of the problem and facilitates combination of various approaches. Finally, concrete results of selected adhesion experiments performed recently are presented. en
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera. Výukové a výzkumné centrum v dopravě. cze
dc.thesis.degree-name doc.
dc.identifier.signature D37242
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet