Reflecting on Imbalance Data Issue when Teaching Performance Measures

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Škrabánek, Pavel cze
dc.contributor.author Majerík, Filip cze
dc.date.accessioned 2017-09-19T11:55:52Z
dc.date.available 2017-09-19T11:55:52Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.isbn 978-3-319-57261-1 eng
dc.identifier.issn eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/69517
dc.description.abstract Importance of soft computing methods has continuously grown for many years. Particularly machine learning methods have been paid considerable attention in the business sphere and subsequently within the general public in the last decade. Machine learning and its implementation is the object of interest of many commercial subjects, whether they are small companies or large corporations. Consequently, well-educated experts in the area of machine learning are highly sought after on the job market. Most of the technical universities around the world have incorporated the machine learning into their curricula. However, machine learning is a dynamically evolving area and the curricula should be continuously updated. This paper is intended to support this process. Namely, an imbalance data issue, in context of performance measures for binary classification, is opened, and a teaching method covering this problem is presented. The method has been primary designed for undergraduate and graduate students of technical fields; however, it can be easily adopted in curricula of other fields of study, e.g. medicine, economics, or social sciences. eng
dc.format p. 33-42 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Springer eng
dc.relation.ispartof Artificial Intelligence Trends in Intelligent Systems : Proceedings of the 6th Computer Science On-line Conference 2017 (CSOC2017). Vol 1 eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject machine learning, binary classification, imbalanced data, performance measures, teaching method eng
dc.subject strojové učení, binární klasifikátor, nevyvážená datová sada, metriky pro měření výkonu, výuková metoda cze
dc.title Reflecting on Imbalance Data Issue when Teaching Performance Measures eng
dc.title.alternative Zohlednění problematiky nevyváženosti datové sady při výuce metod určených k evaluaci binárních klasifikátorů cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated V tomto příspěvku je představena nová metoda výuky metod určených k evaluaci binárních klasifikátorů. Tato metoda umožňuje studentům pochopit souvislosti mezi jednotlivými metrikami i příčiny jejich potencionální senzitivity na složení datové sady. Metoda byla primárně vyvinuta pro potřeby výuky na technických oborech, lze ji však snadno upravit i pro jiné obory. Své uplatnění může nalézt například v oblasti medicíny, ekonomiky, nebo sociálních věd. cze
dc.event 6th Computer Science On-line Conference 2017 (CSOC 2017) (26.06.2017 - 29.06.2017) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1007/978-3-319-57261-1_4 eng
dc.identifier.wos 000405337000004
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85018670737
dc.identifier.obd 39878831 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet