dc.contributor.advisor |
Škoviera, Albín |
|
dc.contributor.author |
Remešová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-09-19T08:21:36Z |
|
dc.date.available |
2017-09-19T08:21:36Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017-06-29 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/69175 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá pohledem romských adolescentů na vzdělávání v České republice. V teoretické části jsou uvedeny možnosti vzdělávání v České republice a také proces inkluze. Dále jsou zde definováni Romové, ať už jejich původ, životní styl nebo přístup majoritní společnosti k nim, ale také specifika v jejich vzdělávání. Není opomenuto ani vymezení pojmu adolescence. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaký je pohled romských adolescentů na vzdělávání, jaké jsou jejich představy a zda se jim tyto představy daří naplňovat. Výzkumné šetření bylo provedeno metodou strukturovaného rozhovoru vlastní konstrukce s klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež. Diplomová práce je obohacena mými přístupy z praxe, které jsem získala prací v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež v Hradci Králové. |
cze |
dc.format |
73 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vzdělávání |
cze |
dc.subject |
Romové |
cze |
dc.subject |
adolescenti |
cze |
dc.subject |
minorita |
cze |
dc.subject |
majorita |
cze |
dc.subject |
education |
eng |
dc.subject |
Roma´s |
eng |
dc.subject |
adolescents |
eng |
dc.subject |
minority |
eng |
dc.subject |
majority |
eng |
dc.title |
Pohled romských adolescentů na vzdělávání |
cze |
dc.title.alternative |
Roma´s adolescents and their opinion on education |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Šándorová, Zdenka |
|
dc.date.accepted |
2017-08-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the Roma´s adolescent and thein opinion on education in the Czech Repubic. In the theoretical part are presented the possibilities of education in The Czech Republic as well as the proces sof inclusion.Furthermore, here are also defined the Romani together with thein origin, lifestyle or majorities´ attitudes toward them, but also the specifics in thein education. The definition of the term of adolescence is also not omitted. The aim of the research was to find out the views and idea sof Romani adolescents on education and whether they succeed to make thein ideas happen. The research was carried out through a structured interview method of own construciton with clients of a low-threshold facility for children and youth. The diploma thesis is enriched with my practice approaches, which I gainde from work in the low-threshold facility for children and youth in Hradec Králové. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Resocializační pedagogika |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D36767 |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cze |
dc.description.defence |
Studentka přistoupila k obhajobě bakalářské práce řádně připravena.Zodpověděla všechny dotazy položené v posudcích i od komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
32687 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |