dc.contributor.advisor |
Černá, Monika |
|
dc.contributor.author |
Procházková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2017-06-22T06:51:42Z |
|
dc.date.available |
2017-06-22T06:51:42Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017-03-28 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/68825 |
|
dc.description.abstract |
This bachelor thesis deals with listening in English classes and the learners' perspective on the listening skill in the context of Czech elementary schools. In the theoretical part, the Framework Educational Programme for Basic Education and the foreign language section is mentioned as well as the Common European Framework of Reference for Languages, from which the communicative competences are discussed in the paper. Next, the listening skill and the different roles of listening and activities connected to listening are found in the paper. In the practical part, learners' perspective and opinions on listening are answered in the form of a questionnaire. |
eng |
dc.format |
68 s. |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
poslech |
cze |
dc.subject |
poslechové aktivity |
cze |
dc.subject |
komunikační kompetence |
cze |
dc.subject |
pohled žáků |
cze |
dc.subject |
listening |
eng |
dc.subject |
listening activities |
eng |
dc.subject |
communicative competences |
eng |
dc.subject |
learners' perspective |
eng |
dc.title |
Listening in English Classes: Learners' Perspective |
eng |
dc.title.alternative |
Pohled žáků na výuku poslechu v hodinách anglického jazyka |
cze |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Vít, Marek |
|
dc.date.accepted |
2017-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tato bakalářská práce se zabývá poslechem v hodinách anglického jazyka a pohledem žáků na poslechovou dovednost v kontextu českých základních škol. Teoretická část se věnuje Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělávání a sekci pro cizí jazyk v něm zmíněnou. Následně je zmíněn Společný evropský referenční rámec, a to především v něm uvedené komunikační kompetence. V práci jsou dále vypsány různé role poslechu a aktivit, které jsou spojené s poslechem. V praktické části práce jsou předloženy výsledky dotazníku na téma pohled a názory žáků na poslech. |
cze |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk - specializace v pedagogice |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D35843 |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cze |
dc.identifier.stag |
31456 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |