Vliv elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda na jízdní doby a spotřebu energie

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Mojžíš, Vlastislav cze
dc.contributor.author Michálek, Tomáš cze
dc.contributor.author Kotrba, Alois cze
dc.contributor.author Šlapák, Jiří cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T11:14:58Z
dc.date.available 2017-05-11T11:14:58Z
dc.date.issued 2016 cze
dc.identifier.issn 1214-9047 cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67643
dc.description.abstract Tento příspěvek se zabývá výpočty jízdních dob a spotřeby energie vytipovaných vlakových souprav elektrické a motorové trakce na trati Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín s cílem posoudit vliv případné elektrifikace této trati z hlediska provozního. V úvodní části je uvedena stručná charakteristika trati, která v nedávné době prošla modernizací, a také technické parametry uvažovaných souprav. Dále je podrobněji popsána metodika numerického výpočtu, která byla při trakčních výpočtech využita. Dosažené výsledky ukazují, že náhrada motorových souprav elektrickými má díky lepšímu využití rychlostního profilu trati pozitivní vliv na jízdní doby, přičemž zkrácení jízdních dob lze docílit i nasazením moderních motorových jednotek. Velmi pozitivně se však náhrada motorové trakce trakcí elektrickou projevuje v energetické náročnosti dopravy, včetně významného snížení nákladů na trakční energii. cze
dc.format p. 1-17 cze
dc.language.iso cze cze
dc.relation.ispartof Vědeckotechnický sborník ČD, volume 42, issue: srpen cze
dc.rights open access cze
dc.subject trakční výpočty cze
dc.subject mechanika dopravy cze
dc.subject elektrifikace trati cze
dc.subject trať Klatovy-Železná Ruda cze
dc.subject jízdní doba cze
dc.subject spotřeba energie cze
dc.subject traction calculations eng
dc.subject traction mechanics eng
dc.subject electrification of a railway line eng
dc.subject railway line Klatovy-Železná Ruda eng
dc.subject travel time eng
dc.subject energy consumption eng
dc.title Vliv elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda na jízdní doby a spotřebu energie cze
dc.title.alternative Influence of electrification of the Klatovy-Železná Ruda railway line on journey times and energy consumption eng
dc.type article cze
dc.description.abstract-translated This paper deals with calculations of journey times and energy consumption of chosen train sets of the electric as well as diesel tractions on the railway line Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín (Czech Republic). The aim of this paper is assessment of possible electrification of this railway line from the operational point of view. In the first part of the paper, a brief description of the track, which has recently been modernised, and technical parameters of the chosen train sets are given. The following part describes the numerical calculation methodology used for traction calculations. The results achieved show that replacement of the trains of diesel traction by the electric train sets has a positive influence on journey times because of a better utilisation of the track speed profile. The shorter journey times can be reached by means of application of modern DMUs as well. However, a very positive effect of utilisation of the electric traction can be observed in field of energy demand of the railway operation, including a significant decrease in costs spent on the traction energy. eng
dc.peerreviewed yes cze
dc.publicationstatus published version cze
dc.relation.publisherversion https://vts.cd.cz/documents/168518/168630/4209_Mich%C3%A1lek%2C%C5%A0lap%C3%A1k_Vliv+elektrif.trati.pdf/dba93553-7a76-4d8e-950b-e070a13cf5d4
dc.identifier.obd 39877725 cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet