THE EFFICIENCY OF THE USE OF COMPUTER-AIDED ASSESSMENT SYSTEM IN MATHEMATICS

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Berková, Andrea cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T10:55:42Z
dc.date.available 2017-05-11T10:55:42Z
dc.date.issued 2016 eng
dc.identifier.isbn 978-80-213-2646-0 eng
dc.identifier.issn 2336-744X eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67393
dc.description.abstract In the recent years there has been a great increase of using Computer-Aided Assessment systems in many areas of education. In the area of mathematics education platforms like Maple T. A. (Testing and Assessment), which are specialized for assessment in mathematics or natural sciences, were developed. The pedagogical experiment focused on the efficiency of the use of the Maple T. A. platform to students' performance in calculus classes was evaluated taking into consideration students' approaches to learning and studying. The paper presents results of this research conducted on the first and later second year undergraduate students of teaching mathematics. eng
dc.format p. 43-49 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Česká zemědělská univerzita v Praze eng
dc.relation.ispartof Proceedings of the 13th International Conference Efficiency and Responsibility in Education (ERIE) eng
dc.rights open access eng
dc.subject Approaches to learning and studying, Maple T. A., Computer-aided assessment, CAA. eng
dc.subject Přístupy studentů k učení a studiu, Maple T. A.., Počítačem podporované hodnocení, CAA. cze
dc.title THE EFFICIENCY OF THE USE OF COMPUTER-AIDED ASSESSMENT SYSTEM IN MATHEMATICS eng
dc.title.alternative Efektivita užití systému počítačem podporovaného hodnocení v matematice cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated V mnoha oblastech vzdělávání dochází k nárůstu využívání systémů počítačem podporovaného hodnocení. Specializovanou platformou pro hodnocení matematických znalostí je platfoma Maple T. A. (Testing and Assessment). Článek představuje pedagogický experiment zaměřený na zjištění efektivity využití systému Maplu T. A. v matematické analýze. V rámci experimentu byly sledovány dosažené výsledky bakalářských studentů prvního a druhého ročníku učitelství matematiky. Výsledky byly vyhodnoceny s ohledem na přístupy studentů k učení a studiu. cze
dc.event 13th International conference on Efficiency and Responsibility in Education 2016 (ERIE 2016) (02.06.2016 - 03.06.2016) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.relation.publisherversion http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2016.pdf
dc.identifier.wos 000389901400005
dc.identifier.obd 39878468 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet