Dynamic Fracture Behavior of the Martensitic High Strength Steel After Spot Welding

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Schmidová, Eva cze
dc.contributor.author Culek, Bohumil cze
dc.contributor.author Hanus, Petr cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T10:49:29Z
dc.date.available 2017-05-11T10:49:29Z
dc.date.issued 2016 eng
dc.identifier.issn 2214-7853 eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67311
dc.description.abstract Martensitic low alloy high strength steel grade of 22MnB5, used for automotive safety parts constructions, was subject of the experimental analyses of dynamic fracture behavior. The main purpose of the performed analyses was the qualitative and quantitative evaluation of heterogeneities due to the standard spot welding technology. The dynamic resistance of heat affected zones compared to uninfluenced martensitic steel were the subject of suggested methodology for the evaluation of dynamic strength; impact tensile tests were performed after simulation of heat affected zone. Dynamic strength, energy consumption and fracture mode were evaluated at different strain rate. This allows to sketch the influence of the strain rate on the weld joint load capacity. Structural and fractography analyses were focused on an induced degradation process in terms of phase transformation and fracture mode. eng
dc.format p. 1156-1160 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Elsevier eng
dc.relation.ispartof Materials Today : Proceedings eng
dc.rights open access eng
dc.subject Martensitic steel eng
dc.subject heat affected zone eng
dc.subject high strain rate eng
dc.subject strain rate sensitivity eng
dc.subject martenzitická ocel cze
dc.subject tepelně ovlivněná oblast cze
dc.subject vysoká rychlost defromace cze
dc.subject citlivost na rychlost deformace cze
dc.title Dynamic Fracture Behavior of the Martensitic High Strength Steel After Spot Welding eng
dc.title.alternative Dynamické lomové chování martenzitické vysokopevné oceli po bodovém svařování cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Svarové spoje martenzitické vysokopevné oceli typu 22MnB5, používané pro bezpečnostní prvky konstrukce automobilů, byly podrobeny experimentálním analýzám dynamického lomového chování. Dynamická pevnost, spotřeba energie a mechanizmus lomu byly vyhodnoceny při různé rychlosti defromace. Strukturní a fraktografické analýzy byly zaměřeny na vyvolaný degradační proces. cze
dc.event 32nd DANUBIA ADRIA SYMPOSIUM on Advances in Experimental Mechanics (22.09.2015 - 25.09.2015) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1016/j.matpr.2016.03.014
dc.relation.publisherversion http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214785316002194
dc.project.ID TE01020038/Centrum kompetence drážních vozidel eng
dc.identifier.wos 000373068900048
dc.identifier.obd 39877988 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet