dc.contributor.author |
Hájek, Petr
|
cze |
dc.contributor.author |
Stejskal, Jan
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-05-11T10:47:18Z |
|
dc.date.available |
2017-05-11T10:47:18Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-967-0910-20-8 |
eng |
dc.identifier.issn |
|
eng |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67281 |
|
dc.description.abstract |
It is widely assumed that firms collaborating in R&D activities benefit from knowledge spillovers. This paper examines the role of three types of knowledge spillovers, namely internal, market and institutional. We demonstrate that German knowledge-intensive firms prefer internal knowledge transfer and market R&D collaboration, respectively. The empirical evidence shows that these tools promote innovation performance. We thus provide justification for this strategy. We also show that public financial support represents an effective measure for establishing R&D collaboration based on knowledge spillovers generated in the communication within the firm, in the market and with public institutions. The support of market and institutional R&D collaboration seems to be particularly important. |
eng |
dc.format |
p. 122-127 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
Universiti Utara Malaysia |
eng |
dc.relation.ispartof |
Proceedings of Knowledge Management International Conference (KMICe) 2016 |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.subject |
Knowledge |
eng |
dc.subject |
spillover |
eng |
dc.subject |
effect |
eng |
dc.subject |
German |
eng |
dc.subject |
Knowledge-Intensive |
eng |
dc.subject |
Industries |
eng |
dc.subject |
Znalostní |
cze |
dc.subject |
přelévací |
cze |
dc.subject |
efekty |
cze |
dc.subject |
německých |
cze |
dc.subject |
znalostně |
cze |
dc.subject |
intenzivních |
cze |
dc.subject |
průmyslových |
cze |
dc.subject |
odvětvích |
cze |
dc.title |
Knowledge spillover effect in German Knowledge-Intensive Industries |
eng |
dc.title.alternative |
Znalostní přelévací efekty v německých znalostně intenzivních průmyslových odvětvích |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Cílem tohoto příspěvku je zhodnotit roli tří druhů znalostních přelévacích efektů (interní, tržní a institucionální). V příspěvku autoři prezentují, že německé znalostně intenzivní firmy preferují interní znalostní transfer a spolupráci s tržními subjekty směřující k výzkumu a vývoji. Empirické důkazy ukazují, že tyto nástroje posilují tvorbu inovací. |
cze |
dc.event |
8th Knowledge Management International Conference KMICe 2016 (29.08.2016 - 30.08.2016) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.relation.publisherversion |
http://www.kmice.cms.net.my/kmice2016/files/KMICe2016_eproceeding.pdf |
|
dc.project.ID |
GA14-02836S/Modelování efektů přelévání znalostí v kontextu regionálního a místního rozvoje |
eng |
dc.identifier.wos |
000391176800024 |
|
dc.identifier.obd |
39877898 |
eng |