Optimization Of SKUs’ Locations In Warehouse

Show simple item record

dc.contributor.author Šourek, David cze
dc.contributor.author Cempírek, Václav cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T10:24:42Z
dc.date.available 2017-05-11T10:24:42Z
dc.date.issued 2014 eng
dc.identifier.isbn 978-1-882780-18-1 eng
dc.identifier.issn eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66976
dc.description.abstract Many companies, which deal with warehousing, optimize their warehouses. The main business of these companies is to offer to customers the warehousing services. It is possible to note that these companies are specialized in warehousing. On the other hand, we can find companies, which have as the main business the selling of goods to customers. These companies use the warehouses too but in a little bit different way. The arrangement of their warehouses can be very unsuitable and convenient for optimization. Our paper is focused on optimization of stored goods’ locations based on market basket analysis. The solution of this task is known as well but not so many authors deal with it. A common problem for many companies is to find sets of products that are sold together. As the source of these information the history of sales transactions is used. The process of the data preparation is mentioned in this paper. The steps described in this paper are applied on real retail store. eng
dc.format p. 321-326 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher MHI eng
dc.relation.ispartof Progress in Material Handling Research: 2014 eng
dc.rights open access eng
dc.subject optimization eng
dc.subject warehouse eng
dc.subject SKU eng
dc.subject optimalizace cze
dc.subject sklad cze
dc.subject skladovací pozice cze
dc.title Optimization Of SKUs’ Locations In Warehouse eng
dc.title.alternative Optimalizace skladových pozic cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Mnoho společností, které se zabývají skladováním, optimalizuje své sklady. Hlavním předmětem činnosti těchto společností je nabídnout zákazníkům skladovací služby. Tyto společnosti se tedy specializující na skladování. Na druhou stranu, můžeme najít firmy, které mají jako hlavní činnost prodej zboží k zákazníkům. Tyto společnosti používají sklady také, ale v trochu jiným způsobem. Uspořádání jejich skladů může být velmi nepřehledné a vhodné pro optimalizaci. Náš příspěvek je zaměřen na optimalizaci zásob zboží a jejich lokace založené na analýze nákupního koše. Řešení tohoto úkolu je známé, ale mnoho autorů se jím nezabývá. Častým problémem pro mnoho firem je najít skupiny produktů, které se prodávají společně. Jako zdroj dat lze využít informace o historii prodejních transakcí. Způsob přípravy dat je rovněž uveden v tomto příspěvku. cze
dc.event 13th International Material Handling Research Colloquium (23.06.2014 - 27.06.2014) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.relation.publisherversion http://www.mhi.org/downloads/learning/cicmhe/colloquium/2014/26-Sourek%20paper.pdf
dc.identifier.obd 39878114 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account