dc.contributor.author |
Šourek, David
|
cze |
dc.contributor.author |
Cempírek, Václav
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-05-11T10:24:42Z |
|
dc.date.available |
2017-05-11T10:24:42Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-1-882780-18-1 |
eng |
dc.identifier.issn |
|
eng |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/66976 |
|
dc.description.abstract |
Many companies, which deal with warehousing, optimize their warehouses. The main business of these companies is to offer to customers the warehousing services. It is possible to note that these companies are specialized in warehousing. On the other hand, we can find companies, which have as the main business the selling of goods to customers. These companies use the warehouses too but in a little bit different way. The arrangement of their warehouses can be very unsuitable and convenient for optimization. Our paper is focused on optimization of stored goods’ locations based on market basket analysis. The solution of this task is known as well but not so many authors deal with it. A common problem for many companies is to find sets of products that are sold together. As the source of these information the history of sales transactions is used. The process of the data preparation is mentioned in this paper. The steps described in this paper are applied on real retail store. |
eng |
dc.format |
p. 321-326 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
MHI |
eng |
dc.relation.ispartof |
Progress in Material Handling Research: 2014 |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.subject |
optimization |
eng |
dc.subject |
warehouse |
eng |
dc.subject |
SKU |
eng |
dc.subject |
optimalizace |
cze |
dc.subject |
sklad |
cze |
dc.subject |
skladovací pozice |
cze |
dc.title |
Optimization Of SKUs’ Locations In Warehouse |
eng |
dc.title.alternative |
Optimalizace skladových pozic |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Mnoho společností, které se zabývají skladováním, optimalizuje své sklady. Hlavním předmětem činnosti těchto společností je nabídnout zákazníkům skladovací služby. Tyto společnosti se tedy specializující na skladování. Na druhou stranu, můžeme najít firmy, které mají jako hlavní činnost prodej zboží k zákazníkům. Tyto společnosti používají sklady také, ale v trochu jiným způsobem. Uspořádání jejich skladů může být velmi nepřehledné a vhodné pro optimalizaci. Náš příspěvek je zaměřen na optimalizaci zásob zboží a jejich lokace založené na analýze nákupního koše. Řešení tohoto úkolu je známé, ale mnoho autorů se jím nezabývá. Častým problémem pro mnoho firem je najít skupiny produktů, které se prodávají společně. Jako zdroj dat lze využít informace o historii prodejních transakcí. Způsob přípravy dat je rovněž uveden v tomto příspěvku. |
cze |
dc.event |
13th International Material Handling Research Colloquium (23.06.2014 - 27.06.2014) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.relation.publisherversion |
http://www.mhi.org/downloads/learning/cicmhe/colloquium/2014/26-Sourek%20paper.pdf |
|
dc.identifier.obd |
39878114 |
eng |