Designing prices for the use of railway infrastructure

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Novák Petr
dc.date.accessioned 2016-11-14T08:20:32Z
dc.date.available 2016-11-14T08:20:32Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.isbn 978-80-7395-924-1 eng
dc.identifier.issn
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66653
dc.description.abstract The current system of charging for railway infrastructure needs to be updated to reflect the current market situation and take account of the new transport strategy set by the European Union, and to reflect legislative changes in relation to the Directive on the creation of a single railway area. The final price will be calculated as a multiple of the length of the train travel, the basic price according to the category and the coefficients of the relevant product and other specific factors. The new pricing system will be based on adapted current and new specific factors entering into the calculation of the price. The expected benefit will be more efficient capacity utilization and equitable price differentiation for the use of railway infrastructure, compliance with European legislation, reflection of real demand and needs of railway operators and flexible pricing policy eng
dc.format p. 386-395 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice eng
dc.relation.ispartof 6th International Scientific Conference: Conference Proceedings eng
dc.rights pouze v rámci univerzity cze
dc.subject railway infrastructure eng
dc.subject product factor eng
dc.subject specific factor eng
dc.subject železniční dopravní cesta cze
dc.subject produktový faktor cze
dc.subject specifický faktor cze
dc.title Designing prices for the use of railway infrastructure eng
dc.title.alternative Design ceny za využití železniční dopravní cesty cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Současný systém zpoplatnění železniční dopravní cesty je třeba aktualizovat, aby odrážel současnou situaci na trhu a zohledňoval novou dopravní strategii stanovenou Evropskou unií a reflektoval legislativní změny v návaznosti na Směrnici o vytvoření jednotného železničního prostoru. Výsledná cena bude kalkulována jako násobek délky jízdy vlaku, základní ceny dle kategorie trati a koeficientů příslušného produktového a specifických faktorů. Nový systém zpoplatnění bude vycházet z upravených současných a řady nových specifických faktorů vstupujících do výpočtu ceny. Očekávaným přínosem bude zefektivnění využití kapacity a spravedlivé rozlišování cen za užití železniční dopravní cesty, soulad s evropskou legislativou, reflexe reálné poptávky a potřeb železničních dopravců a flexibilita cenové politiky. cze
dc.event Principy udržitelné dopravy : dopravní konference 2015 a 6. mezinárodní vědecká konference (03.09.2015 - 04.09.2015) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.relation.publisherversion http://isc.upce.cz/download/Conference_Proceedings.pdf
dc.identifier.obd 39875633


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet