Abstrakt:
Psychologicko-sociální přístup spadá do managementu čtyřicátých až sedmdesátých let, kdy byly v teorii i praxi rozvíjeny různé názorové proudy. Nastává potřeba umět zaměstnance napříč organizační strukturou vést, usměrňovat, motivovat a stimulovat k větší zaangažovanosti pro plnění podnikatelských cílů. Z tohoto důvodu se mění manažerské přístupy v komunikaci, řízení a motivování zaměstnanců. Příspěvek se zaměřuje na podnikovou sociální síť a její možnost využití v podnicích jako manažerského psychologicko-sociálního přístupu. Příspěvek zahrnuje ucelený přehled vývoje psychologicko-sociálních přístupů směrem k moderním trendům, včetně komparace zvolených teorií, Cílem tohoto příspěvku je komparovat vybrané provedené výzkumy/studie zaměřené na podnikové sociální sítě s aspektem na psychologicko-sociální přístup v řízení lidských zdrojů a zodpovědět položenou výzkumnou otázku. Metodologie příspěvku je na základě komparativního kvalitativního výzkumu, empirického zobecnění a interpretace provedených výsledků výzkumů/studií. Dále diskutovat o problematice významu zaměstnanců a vybraných motivačních teorií.