Degradation Processes of Materials due to Contact-Fatigue Loading

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Kaya, Utku
dc.date.accessioned 2016-09-23T05:14:22Z
dc.date.available 2016-09-23T05:14:22Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016-06-24
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/65855
dc.description.abstract Disertační práce je věnována problematice hodnocení změn mechanických parametrů povrchových vrstev materiálů, indukovaných kontaktně-únavovým zatížením. Presentuje aktuálně používané typy kolejnicových ocelí a působící degradační mechanizmy jako zdroje jejich specifického provozního porušování. Hlavní řešený problém představují omezení pro standardní vyhodnocení uvedených procesů v tenkých povrchových vrstvách. Použité řešení je založeno na aplikaci indentačních metod pro měření lokálních mechanických vlastností. Práce vychází z experimentálního ověření zavedených metod a navrhuje vlastní přístup pro přímé srovnávací měření. Jako experimentální materiál sloužila Hadfieldova ocel se uvažováním vlivu zpevnění výbuchem. Srovnání odolnosti se standardní perlitickou ocelí bylo založeno na zkouškách kontaktně únavové odolnosti při definovaném podílu podélného skluzu. Experimentálně vyvolaný degradační proces byl ověřen strukturními analýzami provozně zatížených materiálů obou typů. cze
dc.format 73 s. cze
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject kontaktně-únavové zkoušky cze
dc.subject Hadfieldova ocel cze
dc.subject povrchové vrstvy cze
dc.subject deformační zpevnění cze
dc.subject indentační zkoušky cze
dc.subject contact fatigue testing eng
dc.subject Hadfield steel eng
dc.subject surface layer eng
dc.subject deformation hardening eng
dc.subject indentation tests eng
dc.title Degradation Processes of Materials due to Contact-Fatigue Loading cze
dc.type disertační práce cze
dc.contributor.referee Malkovský, Zdeněk
dc.contributor.referee Menčík, Jaroslav
dc.date.accepted 2016-09-06
dc.description.abstract-translated Dissertation work is devoted to a problem with the determination of mechanical changes in surface layers of railway steels, induced by contact-fatigue loading. This study presents the current types of used rail steels and acting degradation mechanisms as a source of typical material degradation. The main problem for intended research is introduced on the base of the current restrictions for a description of processes acting in surface layers. Used solution is based on application of the indentation methods for local mechanical properties measurement. Based on the experimental validation of standard methods, the work suggests the own attitude to direct comparative measurement. The Hadfield steel, including the explosive hardening effect, presented the experimental material. The comparison with the standard pearlitic steel endurance was based on rolling contact tests with defined longitudinal slip. Experimentally induced degradation effect was validated by structural analyses of operationally loaded parts for the both types of steels. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Transport Means and Infrastructure cze
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D35087
dc.thesis.degree-program Technique and Technology in Transport and Communications cze
dc.identifier.stag 31725
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet