dc.contributor.advisor |
Sejkorová, Marie |
|
dc.contributor.author |
Verner, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2016-08-02T10:52:55Z |
|
dc.date.available |
2016-08-02T10:52:55Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.date.submitted |
2016-05-27 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/65143 |
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce bylo měření obsahu těkavých organických látek, zejména benzenu a 1,3-butadienu, v ovzduší kabiny motorových vozidel, včetně ověření techniky měření nebo odběru vzorku. Měření byla prováděna na různých trasách a s různým způsobem ventilace uvnitř kabiny vozidla. Výsledky byly porovnány s limity pro vnitřní prostředí a s vnějšími koncentracemi. Na základě zjištěných výsledků byla odhadnuta zdravotní rizika pro přepravované osoby a pro životní prostředí. |
cze |
dc.format |
65 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
BTEX |
cze |
dc.subject |
benzen |
cze |
dc.subject |
1 |
cze |
dc.subject |
3-butadien |
cze |
dc.subject |
ovzduší |
cze |
dc.subject |
VOCs |
cze |
dc.subject |
těkavé organické látky |
cze |
dc.subject |
vozidlo |
cze |
dc.subject |
benzene |
eng |
dc.subject |
1 |
eng |
dc.subject |
3-butadiene |
eng |
dc.subject |
air |
eng |
dc.subject |
volatile organic compounds |
eng |
dc.subject |
vehicle |
eng |
dc.title |
Těkavé organické látky v interiéru vozidla v různých režimech jízdy |
cze |
dc.title.alternative |
Volatile organic compounds in the interior of the vehicle in different driving modes |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2016-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis was the measurement of the content of volatile organic compounds, especially benzene and 1,3-butadiene in the air of the cabin of motor vehicles, including verification of the techniques of measurement or sampling. The measurements were carried out on different routes and with different ways of ventilation inside the cab of the vehicle. The results were compared with the limits for indoor environment and the external concentrations. On the basis of the observed results were estimated health risks for transported people and for the environment. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Provozní spolehlivost dopravních prostředků a infrastruktury: Ochrana životního prostředí v dopravě |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D34245 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.identifier.stag |
31204 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |