dc.contributor.advisor |
Jelínková, Martina |
|
dc.contributor.author |
Hejnová, Alena
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-09T12:43:10Z |
|
dc.date.available |
2016-06-09T12:43:10Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.date.submitted |
2016-05-13 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/64612 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou segmentace B2B trhů, konkrétně pak segmentací autoservisů podle jejich náhledu na potřebnost různé míry spolupráce s výrobci a distributory autoolejů. V teoretické části je na základě rešerše odborné literatury vysvětlena podstata segmentace trhu a její výhody a nevýhody a dále je teoreticky popsán samotný proces segmentace trhu se zaměřením na specifika průmyslových trhů. Závěrem teoretické části práce jsou rámcově popsány literaturou doporučované metody a přístupy k segmentaci trhu.
Praktická část diplomové práce je věnována zpracování a analýze výsledků primárního kvantitativního výzkumu, jenž umožnil provést segmentaci autoservisů podle názorů jejich představitelů na úroveň spolupráce s výrobci a distributory autoolejů. Identifikované segmenty jsou popsány a specifikovány zvlášť z hlediska spolupráce s výrobci a zvlášť se zaměřením na spolupráci s distributory autoolejů. |
cze |
dc.format |
83 s. |
|
dc.format.extent |
1312834 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Práce není přístupná |
|
dc.subject |
segmentace trhu |
cze |
dc.subject |
segment trhu |
cze |
dc.subject |
segmentační proměnné |
cze |
dc.subject |
B2B trh |
cze |
dc.subject |
faktorová analýza |
cze |
dc.subject |
shluková analýza |
cze |
dc.subject |
market segmentation |
eng |
dc.subject |
market segment |
eng |
dc.subject |
segmentation variables |
eng |
dc.subject |
B2B market |
eng |
dc.subject |
factor analysis |
eng |
dc.subject |
cluster analysis |
eng |
dc.title |
Segmentace autoservisů podle jejich potřeb a požadavků na úroveň spolupráce s výrobci a distributory autoolejů |
cze |
dc.title.alternative |
Segmentation of car service stations according to their needs and requirements for the level of cooperation with manufacturers and distributors of car oils |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Škarka, Jan |
|
dc.date.accepted |
2016-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The object of the dissertation thesis is segmentation B2B markets, specificaly segmentation of car service stations according to their need for the level of cooperation with manufacturers and distributors of car oils. Based on specialized publications recherche there is explanation of the essence of market segmentation and its advantages and disadvantages in the theoretical part. There is also a theoretical description of the market segmentation process focused on industrial market specifics. At the end of theoretical part of the thesis can be found the description of recommended methods and approaches to the market segmentation.
Practical part of the thesis is dedicated to primary quantitative research and analysis of its results in order to do the segmentation of car service stations based on opinions of their representatives for the level of cooperation with manufacturers and distributors of car oils. Identified segments are described and specified separetely for the cooperation with manufacturers and separately for the cooperation with distributors of car oils. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta chemicko-technologická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická |
cze |
dc.identifier.signature |
D34339 |
|
dc.thesis.degree-program |
Chemické a procesní inženýrství |
cze |
dc.identifier.stag |
30730 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |