Reologické vlastnosti nátěrových hmot používaných v automobilovém průmyslu

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Veselý, David
dc.contributor.author Lenoch, Patrik
dc.date.accessioned 2016-06-09T12:26:52Z
dc.date.available 2016-06-09T12:26:52Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016-05-16
dc.identifier Univerzitní knihovna (archiv)
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/64146
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním reologických vlastností průmyslově používaných vodou ředitelných nátěrových hmot pro lakování karosérií pomocí tokových křivek. U všech nátěrových hmot byla měřena hodnota viskozity. Dále byl studován průběh vlastností tokových a viskozitních křivek v závislosti na různých hodnotách smykové rychlosti. Byla použita i speciální měřící šablona ke zjištění rychlosti regenerace struktury materiálu po jeho aplikaci na karoserii. Vzorky nátěrových filmů byly podrobeny mechanickým zkouškám tj. odolnost nátěrového filmu proti úderu kamene, odolnost nátěrového filmu proti působení vodního paprsku a mřížkovému testu. cze
dc.format.extent 2860789 bytes
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Práce není přístupná
dc.subject reologické vlastnosti cze
dc.subject viskozita cze
dc.subject tokové křivky cze
dc.subject smyková rychlost cze
dc.subject smykové napětí cze
dc.subject viskózní chování cze
dc.subject elastické chování cze
dc.subject rheological attributes eng
dc.subject viscosity eng
dc.subject flow curves eng
dc.subject shear rate eng
dc.subject shear stress eng
dc.subject viscous behavior eng
dc.subject elastic behavior eng
dc.title Reologické vlastnosti nátěrových hmot používaných v automobilovém průmyslu cze
dc.title.alternative Rheological behaviors of the coatings used in the automotive industry eng
dc.type diplomová práce cze
dc.date.accepted 2016-06-06
dc.description.abstract-translated This dissertation follows up the research of rheological attributes of industrially used water based coatings for automotive bodywork painting measured with flow curves. The amount of viscosity was measured in all water based coatings. Another studied aspect was the proces of change of both the flow and the viscosity curve attributes and its dependence on various values of shear rate. A special measuring template was used to determine the speed of the material structure recovery after its application on car´s bodywork. The samples were subjected to mechanical testing, i.e. resistance of the coating against stone hits, reesistance of the coating against water jets and a cross-cut test. eng
dc.description.department Fakulta chemicko-technologická cze
dc.thesis.degree-discipline Organické povlaky a nátěrové hmoty cze
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická cze
dc.identifier.signature D37007
dc.thesis.degree-program Chemie a technologie materiálů cze
dc.identifier.stag 30676
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet