Optimalizace parametrů pojezdu lokomotivy

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Zelenka, Jaromír
dc.contributor.author Michálek, Tomáš
dc.date.accessioned 2016-04-25T16:04:46Z
dc.date.available 2016-04-25T16:04:46Z
dc.date.issued 2015
dc.date.submitted 2015-04-10
dc.identifier Univerzitní knihovna (archiv) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/63953
dc.description.abstract Cílem této disertační práce je optimalizace parametrů pojezdu lokomotivy určené pro nákladní dopravu. S využitím simulačních výpočtů jízdy vozidla je provedena citlivostní analýza vlivu základních tuhostních a rozměrových parametrů pojezdu na vodicí vlastnosti lokomotivy v obloucích malých poloměrů a na její kritickou rychlost. Dále je pozornost věnována návrhu charakteristik sekundárního vypružení, v němž jsou stávající flexi-coil pružiny doplněny pryžokovovým naklápěcími podložkami. Vlastnosti těchto prvků vypružení jsou experimentálně ověřeny. Na základě rozboru vlastností nového vypružení jsou navrženy charakteristiky systému aktivních prvků pro minimalizaci příčných silových účinků vozidla na kolej. Je vytvořen výpočtový model lokomotivy vybavené novým sekundárním vypružením a systémem aktivních prvků. S modelem jsou prováděny simulační výpočty s cílem ověřit jízdní a vodicí vlastnosti zamýšlené nákladní lokomotivy, včetně realizace citlivostní analýzy vlivu charakteristik tlumičů vrtivých pohybů na stabilitu jízdy. Zvláštní pozornost je věnována problematice validace simulačních modelů a jejich výsledků. cze
dc.format.extent 5561696 bytes
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení (pouze ke kapitole 6.3 a přílohám 3 až 4 omezen přístup)
dc.subject pojezd lokomotivy cze
dc.subject simulační výpočty jízdy vozidla cze
dc.subject citlivostní analýza cze
dc.subject kvazistatická vodicí síla cze
dc.subject kritická rychlost cze
dc.subject sekundární vypružení cze
dc.subject příčná tuhost flexi-coil pružiny cze
dc.subject aktivní prvky pro natáčení podvozků cze
dc.subject charakteristika tlumiče vrtivých pohybů podvozků cze
dc.subject validace výpočtového modelu cze
dc.subject locomotive running gear eng
dc.subject simulations of vehicle running performance eng
dc.subject sensitivity analysis eng
dc.subject quasistatic guiding force eng
dc.subject secondary suspension eng
dc.subject lateral stiffness of a flexi-coil spring eng
dc.subject active elements for bogie steering eng
dc.subject characteristics of yaw dampers eng
dc.subject model validation eng
dc.title Optimalizace parametrů pojezdu lokomotivy cze
dc.title.alternative Optimization of Parameters of Locomotive Running Gear eng
dc.type disertační práce cze
dc.date.accepted 2015-06-23
dc.description.abstract-translated The aim of this dissertation thesis is an optimization of parameters of running gear of a cargo locomotive. By means of computer simulations, a sensitivity analysis of influence of basic stiffness and dimensional parameters of the running gear on dynamic behaviour of the locomotive (i.e. on guiding behaviour in small radius curves and on critical speed) is performed. In the next, an attention is paid to design of secondary suspension characteristics for a case of addition of tilting rubber-metal pads to the existing flexi-coil springs. Properties of these suspension elements are verified experimentally. On the basis of analysis of properties of the new secondary suspension, characteristics of active elements for minimization of lateral force interaction vehicle/track are proposed. A new computational model of a locomotive equipped with the new secondary suspension and the system of active elements is created. This model is used for a verification of dynamic behaviour of the new cargo locomotive, including a sensitivity analysis of influence of characteristics of yaw dampers on the stability. A special attention is also paid to the model validation. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky a infrastruktura: Dopravní prostředky cze
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D32330
dc.thesis.degree-program Technika a technologie v dopravě a spojích cze
dc.identifier.stag 28541
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet