Influence of African-American music on Montage of a Dream Deferred by Langston Hughes

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Sampey, Daniel Paul cze
dc.contributor.author Ročňák, Lukáš
dc.date.accessioned 2015-09-27T10:42:47Z
dc.date.available 2015-09-27T10:42:47Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/61637
dc.description.abstract This thesis acquaints readers with the profound influence of African-American music on the poetry of Langston Hughes, more specifically on his poem suite Montage of a Dream Deferred from 1951. The theoretical part provides information about Hughes' cultural background that is inextricably associated with the Harlem Renaissance. Then, basic characteristics and techniques of his poetry are briefly outlined. The development of individual African-American musical forms is discussed. Authors and artists that heavily influenced Hughes are introduced. Afterwards, typical poetic devices and linguistic features of blues and jazz poetry are highlighted for use in the ensuing analysis. The following part thoroughly scrutinizes African-American music elements of eight selected poems from Montage of a Dream Deferred. Subsequently, Hughes' enduring impact is concisely elucidated. Lastly, the results are addressed in the final chapter. eng
dc.format 55 s. cze
dc.format.extent 1287146 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject Hughes, Langston cze
dc.subject Harlem cze
dc.subject blues cze
dc.subject jazz cze
dc.subject influence cze
dc.subject montage cze
dc.subject music cze
dc.subject poetry cze
dc.subject vliv cze
dc.subject montáž cze
dc.subject hudba cze
dc.subject poezie cze
dc.title Influence of African-American music on Montage of a Dream Deferred by Langston Hughes eng
dc.title.alternative Influence of African-American music on Montage of a Dream Deferred by Langston Hughes eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Roebuck, Olga cze
dc.date.accepted 2015 cze
dc.description.abstract-translated Předkládaná práce seznamuje čtenáře se zásadním vlivem afroamerické hudby na poezii Langstona Hughese, konkrétně na jeho sbírku básní Montage of a Dream Deferred z roku 1951. Teoretická část se zabývá vztahem tohoto spisovatele ke kulturnímu pozadí Harlemské renesance. Posléze jsou řešeny charakteristické rysy a metody Hughesovy poezie a vývoj jednotlivých afroamerických hudebních žánrů. Následné kapitoly se věnují autorům a umělcům, jejichž vliv je v Hughesových dílech výrazně patrný. Na tyto kapitoly bezprostředně navazuje výčet básnických prostředků a lingvistických znaků bluesové a jazzové poezie, který je následně využit v analytické části. Ta podrobně zkoumá osm vybraných básní ze sbírky Montage of a Dream Deferred a hledá v ní typické prvky a znaky afroamerické hudby. I nadále přetrvávající vliv Hughesovy umělecké tvorby je stručně objasněn v předposlední kapitole. Výsledky práce jsou pak shrnuty v závěrečné kapitole. cze
dc.description.department Katedra anglistiky a amerikanistiky cze
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro odbornou praxi cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D33763 cze
dc.thesis.degree-program Filologie cze
dc.identifier.stag 28696 cze
dc.date.embargo 2015-06-29 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet