dc.contributor.advisor |
Schmidová, Eva |
cze |
dc.contributor.author |
Zajíc, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2015-08-10T07:54:12Z |
|
dc.date.available |
2015-08-10T07:54:12Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/60709 |
|
dc.description.abstract |
Tato práce zkoumá možnosti zvýšení kontaktně-únavové odolnosti tramvajových kolejnic navařováním vysocelegovaných materiálů. V první části je předložen přehled používaných materiálů kolejnic a návarů, popsány jednotlivé mechanizmy poškozování kolejnic s krátkou zmínkou o specifikách tramvajového provozu oproti železnici a také jsou uvedeny v současnosti používané metody svařování kolejnic. Hlavní část práce se zabývá experimentálním zkoumáním kolejnic s návary, a to po stránce metalografické, mechanické a chemické. Poslední částí je pak MKP simulace tepelného zatížení kolejnice aluminotermickým svarem. |
cze |
dc.format |
49 s. + 11 s. příl. |
cze |
dc.format.extent |
6256629 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
wheel-rail contact |
eng |
dc.subject |
operational degradation |
eng |
dc.subject |
rail welding |
eng |
dc.subject |
aluminothermic welding |
eng |
dc.subject |
rail surface welding |
eng |
dc.subject |
metalographical analysis |
eng |
dc.subject |
hardness measurement |
eng |
dc.subject |
chemical analysis |
eng |
dc.subject |
finite elements methods |
eng |
dc.subject |
thermal study in FEM |
eng |
dc.subject |
kontakt kolo-kolejnice |
cze |
dc.subject |
provozní poškození |
cze |
dc.subject |
svařování kolejnic |
cze |
dc.subject |
aluminotermický svar |
cze |
dc.subject |
navařování kolejnic |
cze |
dc.subject |
metalografická analýza |
cze |
dc.subject |
měření tvrdosti |
cze |
dc.subject |
chemická analýza |
cze |
dc.subject |
metoda konečných prvků |
cze |
dc.subject |
tepelná úloha MPK |
cze |
dc.title |
Navařování kontaktních ploch tramvajových kolejnic austenitickými materiály |
cze |
dc.title.alternative |
Austenitic welds on contact surfaces of tramway rails |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Krejčí, Lucie |
cze |
dc.date.accepted |
2015 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
This work seeks the possibilities of improvement of tramway rails contactfatigue durability by high alloyed surface welds. The first part presents summary on rail steels and surface welds, explains rail degradation mechanisms with accent on tramway tracks specifics in comparison with railroads and to conclude the theoretical part, it contains description of used rail welding methods. Main part of work is experimental contact surface welds analysis, including metalographical analysis, hardness measurement and chemical analysis. The last part is FEM simulation of thermal strain caused by aluminothermic weld. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Kolejová vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D31950 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své diplomové práce a vyčerpávajícím způsobem zodpověděl dotazy z oponentního posudku i doplňující dotazy členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
26831 |
cze |
dc.date.embargo |
2015-05-22 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |