Navařování kontaktních ploch tramvajových kolejnic austenitickými materiály

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Schmidová, Eva cze
dc.contributor.author Zajíc, Jakub
dc.date.accessioned 2015-08-10T07:54:12Z
dc.date.available 2015-08-10T07:54:12Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/60709
dc.description.abstract Tato práce zkoumá možnosti zvýšení kontaktně-únavové odolnosti tramvajových kolejnic navařováním vysocelegovaných materiálů. V první části je předložen přehled používaných materiálů kolejnic a návarů, popsány jednotlivé mechanizmy poškozování kolejnic s krátkou zmínkou o specifikách tramvajového provozu oproti železnici a také jsou uvedeny v současnosti používané metody svařování kolejnic. Hlavní část práce se zabývá experimentálním zkoumáním kolejnic s návary, a to po stránce metalografické, mechanické a chemické. Poslední částí je pak MKP simulace tepelného zatížení kolejnice aluminotermickým svarem. cze
dc.format 49 s. + 11 s. příl. cze
dc.format.extent 6256629 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Pouze v rámci univerzity cze
dc.subject wheel-rail contact eng
dc.subject operational degradation eng
dc.subject rail welding eng
dc.subject aluminothermic welding eng
dc.subject rail surface welding eng
dc.subject metalographical analysis eng
dc.subject hardness measurement eng
dc.subject chemical analysis eng
dc.subject finite elements methods eng
dc.subject thermal study in FEM eng
dc.subject kontakt kolo-kolejnice cze
dc.subject provozní poškození cze
dc.subject svařování kolejnic cze
dc.subject aluminotermický svar cze
dc.subject navařování kolejnic cze
dc.subject metalografická analýza cze
dc.subject měření tvrdosti cze
dc.subject chemická analýza cze
dc.subject metoda konečných prvků cze
dc.subject tepelná úloha MPK cze
dc.title Navařování kontaktních ploch tramvajových kolejnic austenitickými materiály cze
dc.title.alternative Austenitic welds on contact surfaces of tramway rails eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Krejčí, Lucie cze
dc.date.accepted 2015 cze
dc.description.abstract-translated This work seeks the possibilities of improvement of tramway rails contactfatigue durability by high alloyed surface welds. The first part presents summary on rail steels and surface welds, explains rail degradation mechanisms with accent on tramway tracks specifics in comparison with railroads and to conclude the theoretical part, it contains description of used rail welding methods. Main part of work is experimental contact surface welds analysis, including metalographical analysis, hardness measurement and chemical analysis. The last part is FEM simulation of thermal strain caused by aluminothermic weld. eng
dc.description.department Katedra dopravních prostředků a diagnostiky cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky: Kolejová vozidla cze
dc.thesis.degree-name Ing. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D31950 cze
dc.thesis.degree-program Dopravní inženýrství a spoje cze
dc.description.defence Student přednesl obhajobu své diplomové práce a vyčerpávajícím způsobem zodpověděl dotazy z oponentního posudku i doplňující dotazy členů komise. cze
dc.identifier.stag 26831 cze
dc.date.embargo 2015-05-22 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet