Anti-slip protection and control of the traction motor of a rail vehicle

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Lata, Michael cze
dc.contributor.author Zirek, Abdulkadir
dc.date.accessioned 2015-06-25T10:35:54Z
dc.date.available 2015-06-25T10:35:54Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/60025
dc.description.abstract The purpose of the thesis is an overview of the anti-slip protection control system for the use in rail vehicle based upon literature resources. To fulfil our purpose, in the first part of our thesis, theoretical background information about slip, adhesion, slip detection method and control method of slip have been revised. In the second part of the study, mechanical description such as locomotive model and adhesion model was defined for simulation. A simple two axle locomotive similar to ČKD/CZ-LOCO with 10 DoF analysed analytically and necessary equations obtained for numerical computation. Then adhesion model have been defined using Freibauer/Polach to derive the equation of the adhesion forces in the front and rear wheelset of the locomotive. For the purpose of the Electric motor, approximated model of an induction is used in simulation. For the results of the dynamic simulation, finite difference method is used. The third part of the thesis includes the slip detection and control method algorithm. Five slip detection algorithms, which are "Velocity difference control Method", "Slip Control with Reference Wheelset", "Slip Control with angular acceleration of wheelset", "Slip Control with Reference Slip Generator" and "Steepest Gradient method with PI controller", are described. In the last part of the thesis, simulation results of five control algorithms have been evaluated. The comparison between the control systems in terms of performance and effectivity is carried out. eng
dc.format 110 s. cze
dc.format.extent 2291059 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Pouze v rámci univerzity cze
dc.subject protiskluzový systém cze
dc.subject skluz cze
dc.subject přilnavost cze
dc.subject kontrola cze
dc.subject lokomotiva cze
dc.subject ochrana cze
dc.subject anti-slip cze
dc.subject slip cze
dc.subject adhesion cze
dc.subject control cze
dc.subject locomotive cze
dc.subject control cze
dc.subject protection cze
dc.title Anti-slip protection and control of the traction motor of a rail vehicle eng
dc.title.alternative Protiskluzová ochrana a regulace pohonu motoru železničního vozidla cze
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Novák, Jaroslav cze
dc.date.accepted 2015 cze
dc.description.abstract-translated Účelem této práce je představení protiskluzové ochrany používané v železničních vozidlech založené na literárních zdrojích. K dosažení vytyčeného cíle jsou v první části naší práce shrnuty teoretické základní informace o skluzu, přilnavosti, metodě detekce skluzu a kontrolní metodě skluzu. V druhé části studie, mechanický popis jako model lokomotivy a model přilnavosti byly definovány pro simulaci. Jednoduchá dvounápravová lokomotiva podobná ČKD/CZ-LOCO s 10 stupni volnosti byla analyzována analyticky a potřebné rovnice byly získané pro numerické výpočty. Potom model přilnavosti byl definován použitím Freibauer/Polach na odvození rovnice adhezních sil v předním a zadním dvojkolí lokomotivy. Pro účely elektromotoru je použit v simulaci přibližný model indukce. Pro výsledky dynamické simulace byla použita metoda konečného rozdílu. Třetí část této práce zahrnuje detekci skluzu a algoritmus kontrolní metody. Zde je popsaných pět algoritmů detekce skluzu: "Kontrolní metoda rychlostního rozdílu", "Kontrola skluzu s referenčním dvojkolím", "Kontrola skluzu s úhlovou rychlostí dvojkolí", "Kontrola skluzu s referenčním generátorem skluzu" a "Metoda nejstrmějšího stoupání s PI regulátorem". V poslední části práce jsou hodnoceny výsledky simulace pěti kontrolních algoritmů. Bylo provedeno porovnání mezi kontrolními systémy z hlediska výkonu a efektivity. cze
dc.description.department Katedra dopravních prostředků a diagnostiky cze
dc.thesis.degree-discipline Transport Means: Railway Vehicles cze
dc.thesis.degree-name Ing. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D31952 cze
dc.thesis.degree-program Dopravní inženýrství a spoje cze
dc.description.defence Student přednesl obhajobu své diplomové práce, zodpověděl dotazy z posudků a pohotově reagoval na doplňující otázky členů komise. cze
dc.identifier.stag 26838 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet