Návrh Handbiku s poháněnou zadní nápravou

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Pokorný, Jan
dc.contributor.author Žák, Michal
dc.date.accessioned 2015-02-16T06:32:14Z
dc.date.available 2015-02-16T06:32:14Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/58934
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá ideovým návrhem handbiku s poháněnou zadní nápravou umožňující jízdu i nezpevněným terénem. Handbike je převážně koncipován pro osoby tělesně postižené, ale jeho schopnosti mohou využít i zdraví lidé. Práce se skládá ze tří hlavních kapitol. První mapuje historii a současnou situaci na trhu uvedeného dopravního prostředku. Další obsahuje popis ideového návrhu s jednotlivými součástmi a jeho konečnou podobu. Poslední kapitolu charakterizuje návrh lichoběžníku řízení Causantovou metodou spojeného s kontrolou pomocí křivky chyb, návrh sloupku řízení s jeho převodovými poměry, výpočet pohonného ústrojí a pevnostní analýzy základního rámu. cze
dc.format 95 s. cze
dc.format.extent 5975410 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject handbike cze
dc.subject hendikep cze
dc.subject návrh konstrukce cze
dc.subject řídící ústrojí cze
dc.subject pohony cze
dc.subject terény cze
dc.subject handicap eng
dc.subject design of construction eng
dc.subject control mechanism eng
dc.subject drive eng
dc.subject terrain eng
dc.title Návrh Handbiku s poháněnou zadní nápravou cze
dc.title.alternative Desing of handbike with driven back axle eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Kyncl, Zdeněk
dc.date.accepted 2015
dc.description.abstract-translated This thesis deals with ideological design of rear axle driven handbike, allowing the ride in unpaved terrain. Hanbike is mainly intended for persons handicapped, but its ability can be used by healthy people too. The thesis consists of three main chapters. The first surveys the history and current situation in the market of mentioned transport vehicle. Next chapter contains a description of the ideological design with individual components and its final form. The last chapter describes proposal of steering trapeze by Causant method which is connected to control using the error curve. The proposal of steering column with its gear ratios, powertrain calculation and strenght analysis of the base frame are solved in the last chapter too. eng
dc.description.department Katedra dopravních prostředků a diagnostiky cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky: Silniční vozidla cze
dc.thesis.degree-name Ing. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D31693 cze
dc.thesis.degree-program Dopravní inženýrství a spoje cze
dc.description.defence Diplomant komisi prezentoval návrh handbiku do lehkého terénu s poháněnou zadní nápravou. Rozvržení obsáhlé prezentace bylo velmi dobré. Jak po obsahové stránce, tak i co se týče přehlednosti i poměru textu a obrazových materiálů. Student působil připraveně, projev byl srozumitelný, zajímavý a poutavě podaný. V závěru prezentace zmínil i zajímavé náměty pro pokračování tématu. Reakce studenta byly v kontextu celé prezentace a bez větších problémů zodpověděl většinu dotazů. Prokázal znalost prezentované oblasti v přiměřené míře. cze
dc.identifier.stag 24114 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet