dc.contributor.advisor |
Pokorný, Jan |
|
dc.contributor.author |
Žák, Michal |
|
dc.date.accessioned |
2015-02-16T06:32:14Z |
|
dc.date.available |
2015-02-16T06:32:14Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/58934 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá ideovým návrhem handbiku s poháněnou zadní nápravou umožňující jízdu i nezpevněným terénem. Handbike je převážně koncipován pro osoby tělesně postižené, ale jeho schopnosti mohou využít i zdraví lidé. Práce se skládá ze tří hlavních kapitol. První mapuje historii a současnou situaci na trhu uvedeného dopravního prostředku. Další obsahuje popis ideového návrhu s jednotlivými součástmi a jeho konečnou podobu. Poslední kapitolu charakterizuje návrh lichoběžníku řízení Causantovou metodou spojeného s kontrolou pomocí křivky chyb, návrh sloupku řízení s jeho převodovými poměry, výpočet pohonného ústrojí a pevnostní analýzy základního rámu. |
cze |
dc.format |
95 s. |
cze |
dc.format.extent |
5975410 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
handbike |
cze |
dc.subject |
hendikep |
cze |
dc.subject |
návrh konstrukce |
cze |
dc.subject |
řídící ústrojí |
cze |
dc.subject |
pohony |
cze |
dc.subject |
terény |
cze |
dc.subject |
handicap |
eng |
dc.subject |
design of construction |
eng |
dc.subject |
control mechanism |
eng |
dc.subject |
drive |
eng |
dc.subject |
terrain |
eng |
dc.title |
Návrh Handbiku s poháněnou zadní nápravou |
cze |
dc.title.alternative |
Desing of handbike with driven back axle |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Kyncl, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2015 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with ideological design of rear axle driven handbike, allowing the ride in unpaved terrain. Hanbike is mainly intended for persons handicapped, but its ability can be used by healthy people too. The thesis consists of three main chapters. The first surveys the history and current situation in the market of mentioned transport vehicle. Next chapter contains a description of the ideological design with individual components and its final form. The last chapter describes proposal of steering trapeze by Causant method which is connected to control using the error curve. The proposal of steering column with its gear ratios, powertrain calculation and strenght analysis of the base frame are solved in the last chapter too. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D31693 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Diplomant komisi prezentoval návrh handbiku do lehkého terénu s poháněnou zadní nápravou. Rozvržení obsáhlé prezentace bylo velmi dobré. Jak po obsahové stránce, tak i co se týče přehlednosti i poměru textu a obrazových materiálů. Student působil připraveně, projev byl srozumitelný, zajímavý a poutavě podaný. V závěru prezentace zmínil i zajímavé náměty pro pokračování tématu. Reakce studenta byly v kontextu celé prezentace a bez větších problémů zodpověděl většinu dotazů. Prokázal znalost prezentované oblasti v přiměřené míře. |
cze |
dc.identifier.stag |
24114 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |